اتمام ماموریت زین العابدین موسوی فرماندار آبادان در آستانه انتخابات
آیا زین العابدین موسوی در آستانه انتخابات برکنار خواهد شد؟
پایان ماموریت یا بازی سیاسی، کدام یک؟

بر اساس اخبار موثق، نامه اتمام مأموریت زین العابدین موسوی فرماندار آبادان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به وی ابلاغ شده و گویا وی بایستی به سازمان منطقه آزاد اروند بازگردد.

بر اساس اخبار واصله، گویا رد صلاحیت یکی از گزینه‌های مطرح و سیاسی حوزه انتخابیه آبادان توسط هیئت اجرایی این شهرستان که به دور از انتظار برخی مقامات بوده، بی دلیل با اتمام ضرب الاجلی مأموریت زین العابدین موسوی از فرمانداری نبوده است.

اما هر چند علیرغم مخالفت زین العابدین موسوی با بازگشت خود به منطقه آزاد اروند آن هم در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این اتفاق سیاسی توسط یکی از نفوذی های سیاسی و سکاندار اجرایی در استان به دلیل رد صلاحیت داوطلب مورد وثوق و مورد اطمینان خود و نزدیکانش با هدف استحکام بخشی روابطشان با دولت آینده در آستانه تحقق می باشد.

پشت پرده برکناری و یا بازی سیاسی زین العابدین موسوی، باعث اعتراض و عتاب شدید وی شده به گونه ای که با مشایعت دو تن از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی راهی پایتخت شده و در روزهای اخیر با رایزنی این دو نماینده با سه تن از چهره‌های اجرایی و سیاسی دولت روحانی که در تصمیم گیری های استان خوزستان تاثیر گذار می باشند، دیدار و اعتراض خود را به گوش آنها رسانده است.

بر اساس این گزارش، در نظر نگرفتن وجود قانونی و حقوقی استاندار خوزستان به عنوان پدر استان و عدم مشورت با وی برای دیدار سیاسی با چهره های دولتی آن هم توسط نمایندگان در تهران توسط زین العابدین موسوی جهت جلوگیری از این برکناری، باعث رنجش خاطر غلامرضا شریعتی نماینده دولت در خوزستان شده و گویا به اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اعلام نموده، برای مدیریت وضع به وجود آمده از اختیارات سازمانی خود استفاده نماید.

گفتنی است؛ هرچند که گزینه هایی نیز برای جانشینی زین العابدین موسوی بر مسند فرمانداری آبادان پیشنهاد شده که در یادداشت تکمیلی به آن پرداخت خواهد شد، اما گویا پشت پرده برکناری وی با نام اتمام مأموریت از اهداف اصلی برخی سیاست مداران و بازیگردانان انتخابات آتی می باشد.
همچنین لازم به ذکر است؛ برکناری فرماندار در حین انجام ماموریت انتخابات در دوره‌های گذشته مسبوق فی السابق بوده و این اتفاق سیاسی در انتخابات مجلس هفتم با تغییر فرماندار وقت آبادان محقق شده بود.

  • نویسنده : سمیه غافلی