آیا با رفتن شریعتی جابجایی فرماندار آبادان منتفی خواهد شد؟

در حالی که در چند روز اخیر خبرهای غیر رسمی از رفتن غلامرضا شریعتی استاندار کنونی خوزستان به هلال احمر کشور مطرح شد‌ و وی خبر منتسب به خود را تایید کرد، اما تا کنون خبری از جابجایی وی به هلال احمر نشده و کماکان شریعتی به عنوان استاندار حکمفرمایی می کند.

این در حالی است که در روزهای اخیر نیز، پایگاه خبری تحلیلی راه بهارستان یادداشتی را با عنوان آیا زین العابدین موسوی برکنار خواهد شد به رشته تحریر در آورده بود.

اگر چه از پشت پرده این برکناری توسط راه بهارستان پرده‌برداری شد، اما با واکنش رسانه‌های گروهی در مرکز و مخصوصاً شهرستان آبادان مواجه شد و هر کدام در تحلیلی به اتمام مأموریت و یا حذف زین العابدین موسوی از فرمانداری آبادان اقدام نمودند!

حال باید دید با رفتن شریعتی، تغییر و یا برکناری فرماندار آبادان در آستانه انتخابات کلید خواهد خورد و یا اینکه وی کماکان بر مسند فرمانداری شهرستان آبادان استوار خواهد ماند؟!

همچنین در حالی که این موضوع با واکنش های متفاوت چهره های سیاسی در سطح استان مواجه شد و هر کدام در مطالبی و اظهارنظرهایی له یا علیه فرماندار آبادان اقدام نمودند، اما جالبتر از آن، اقدام قابل تامل دو مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند در نفی تلویحی یادداشت راه بهارستان مصاحبه ای ارائه دادند.

ریاض فرحانی مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند به طور قطعی پایان مأموریت زین العابدین موسوی را اعلام ننمود و در خبری کلی عنوان کرد، نامه ابلاغیه پایان ماموریت این مقام مسول از سوی منطقه آزاد اروند(محل خدمت زین العابدین موسوی) در اتوماسیون اداری ثبت نشده است!

اما افکار عمومی خود به درستی آگاه هستند که گاها در بازی‌های سیاسی چنین برکناری های محترمانه قبل از اینکه دستور نهایی بگیرند، در اتوماسیون اداری ثبت نمی‌شود و ممکن است ثبت آن در سیستم اداری منوط به موافقت نهایی مدیریت ارشد استان بوده باشد.
حال احتمالا بازیگردانان این بازی سیاسی برای بازگشت زین العابدین به منطقه آزاد اروند، از این شگرد بهره جسته باشند!

حال سوالاتی برای افکار عمومی مطرح است که پشت پرده چنین مصاحبه‌های از دریچه روابط عمومی دو نهاد (به طور یقین بنا به دستور مدیران خود)چه بوده است؟

آیا مدیران روابط عمومی این دو نهاد نسبت به هرگونه یادداشت رسانه‌ها اقدام به اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی، توضیحی و یا اینکه تکذیبیه می نمایند؟!

آیا مدیران روابط عمومی این دو سازمان در تمامی امور و وظایف محوله خود چنین سرعت عمل دارند و در جهت تنویر افکار عمومی گام بر می‌دارند و یا اینکه در بازی سیاسی قرار گرفته اند؟

بر اساس این گزارش؛ همچنین در حالی که هنوز بحث رفتن یا نرفتن زین العابدین موسوی در محافل سیاسی عمومی و خصوصی وجود دارد و از دیدگاههای مختلف در حال ارزیابی می باشد، اما او در یک اقدام قابل تامل و نظر به رفتارهای گاها نامقبول خود در زمان تصدی فرمانداری که درطول این مدت مسبوق به سابقه بوده ، خبر از شکایت علیه شهرداری آبادان به دلیل عدم انجام وظایف قانونی و سازمانی را ارائه داد.

خبری که در بررسی تحلیلی رفتاری یک فرماندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

این در حالی است که وظیفه ملی و قانونی تمامی کارگزاران و تصمیم گیرندگان دولتی و نظام، ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد تا باز هم این حضور مشت محکمی بر یاوه گویی های دشمنان نظام وملت اسلامی ایران باشد.

متاسفانه مشاهده می‌شود که عالی‌ترین مقام دولتی و سیاسی به عنوان کارگزار انتخابات در شهرستان آبادان در آستانه انتخابات، علیرغم تاکید کلیه ارکان حاکمیت به حضور درانتخابات در یک اقدام بخ ظاهر نمایشی ، دست به چنین برخوردی با شهرداری آبادان نموده و آنرا به صورت رسانه‌ای اعلام کرد!

شکایت علیه شهرداری آنهم در آستانه انتخابات نه تنها کمکی به تلطیف فضای اجتماعی سیاسی در این شهرستان با توجه به اهمیت موضوع نخواهد داشت، بلکه در جاهایی باعث ایجاد تنش در بین ساختارهای حاکمیتی خواهد شد که منجر به عدم اعتماد عمومی جامعه به دستگاههای حاکمیتی و خدمات دهی خواهد بود!

فرمانداری که خود بایستی زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای را فراهم سازد متاسفانه با حرکت در خلاف جریان آب باعث دلسردی وبی اعتمادی مردم خواهد شد!

  • نویسنده : سمیه غافلی