رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در سفر استانی به خوزستان گفت: طرح‌های مختلف و بزرگی را در حوزه‌های مختلف کاغذ، نفت و پتروشیمی در استان خوزستان اجرایی کرده‌ایم.

به گزارش نیشکرنیوز، وی درباره آیین کلنگ زنی کارخانه کاغذ در کشت و صنعت سلمان فارسی اظهار داشت: یک کار ارزشمند و فاخری صورت گرفته است و کارخانه‌ای با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن کاغذ در این استان ساخته خواهد شد که از قطع ۶ میلیون اصله درخت هم جلوگیری می‌کند.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: اجرای طرح تولید کاغذ ، دغدغه مهمی را از کشور رفع خواهد کرد وقطعا اتفاقی مبارک و کاری بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: کشور سالهاست که درگیر بحث واردات کاغذ بوده است و ما گاهی ناچار شدیم از محموله‌های در حال حمل روی آب اقدام به خریداری کاغذ کنیم درحالی که همسایه ما ترکیه از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کاغذ است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه ، ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۵ میلیون دلار ارز ، از قطع شدن ۶میلیون اصله درخت تنومند درسال جلوگیری میشود چراکه این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره میبرد و با راه اندازی آن دانش فنی کشور درحوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.

وی با بیان این نکته که بیکاری امروز واقعیتی است که کشور ما دچار آن شده افزود: با اجرای طرح تولید کاغذ ، حدود ۲۰۰۰شغل جدید مستقیم و غیرمستقیم درمنطقه محروم شادگان استان خوزستان طی ۳ سال ایجاد خواهد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: کشور ایران سالهاست درگیر واردات کاغذ است به طوریکه در مواردی برای تامین نیاز کشور به کاغذ ناچار از محموله های در حال حمل روی آب اقدام به خرید کاغذ شد درحالی که همسایه ما ترکیه از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کاغذ است.

وی تصریح کرد: احداث این کارخانه نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان شادگان و خوزستان دارد.