در ادامه نشست های تخصصی دکتر حسینی با جامعه ورزش شهرستان باوی -ملاثانی مطرح شد؛
مردم خوزستان منتظر عمل هستند

معاون سابق استانداری خوزستان گفت: وعده؛ واژه ای که چند سالی برای اهالی ورزش خصوصا تیم های بخش خصوصی فعال در فوتبال خوزستان تکراری و گوش آن‌ها از همه این وعده‌های توخالی پر شده است.

دکتر کریم حسینی در نشست با جمع کثیری از فعالان ورزشی و اعضای تیم های باشگاهی و دستجات ورزشی شهرستان باوی با محوریت شهر ملاثانی که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: همه شما که نام فوتبال ملاثانی و مسیر باوی را نگه می دارید،باهزار و یک مشکل دسته و پنجه نرم می کنید و صد البته روحیه مبارزه طلبی خود را در مصاف با حریفان از دست نداده‌اید.

وی افزود:آیا این مسوولانی که دائما می گویند مشکل تا چند روز آینده می رسد و حرف از پول می‌زنند و بعد هم می‌روند، حال این روزهای استقلال ملاثانی را می‌بینند، آیا صدای این جوانان کم ادعا را می‌شنوند؟آیا می دانند تیم استقلال ملاثانی با کمترین امکانات، کارهای بزرگ انجام داده است؟
سید کریم حسینی با اشاره به موفقیت تیم استقلال ملاثانی در لیگ دسته۲کشور، گفت: این تیم‌ در سکوت و با کمترین امکانات دست به کارهای بزرگ زد و عشق بازیکنان بومی نیز انجام چنین ماموریت‌های مهمی است.اکنون نوبت مسوولان است که با همدلی کنار این تیم باشند تا روزهای خوب به فوتبال خوزستان برگردد.

وی افزود: این نیاز اجتماعی و چه بسا نیاز امنیتی در استان خوزستان، یک نیاز بسیار مشخص است و هرچه در زمینه ورزش و به ویژه فوتبال سرمایه‌گذاری کنیم، می‌تواند از خیلی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

حسینی افزود: وقتی فوتبال ما پایدار می‌شود که بتوانیم آن را در لایه‌های جامعه نیز گسترش دهیم و لایه‌های جامعه وقتی درگیر فوتبال می‌شوند که فوتبال محلات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های ما نیز گسترش پیدا کنند ولی متاسفانه به دلایل مختلف شاهد تعطیلی فوتبال محلات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های مان هستیم و این موضوع یک محل آسیب در درازمدت است.متاسفانه سیستم استعدادیابی ما نیز که سال‌ها نهادینه شده بود، از بین رفته و سیستم‌های واسطه‌گری جایگزین آن شده است. بنابراین استعدادیابی می‌تواند یکی از وظایف فدراسیون باشد و در دستور کار آن قرار بگیرد.

وی بیان کرد: صنایع استان خوزستان فعال در محدوده ی شهرستان باوی نیز نسبت به مردم منطقه، مسوولیت اجتماعی دارند. امروز شاهد هستیم که تیم‌های ملاثانی، ویس و شیبان دچار مشکلات مالی هستند؛ به هیچ عنوان هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که سال به سال این تیم ها برای تامین نیاز های مالی شان دچار مشکل شوند.