مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: چهار دستگاه دروگر نیشکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به همت متخصصین و صنعتگران داخلی ساخته شده و پنجمین دروگر نیز در کشت و صنعت امام خمینی (ره) در حال ساخت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در آیین رونمایی از دروگر نیشکر ساخت داخل که با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولین استانی در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان این مطلب، گفت: بومی سازی دستگاه دروگر با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی نیروهای جوان و خلاق شرکت توسعه نیشکر اقدامی موثر در خودکفایی و بی اثر نمودن شرایط تحریمی حاکم بر کشور است.
وی افزود: روند تولید قطعات دستگاه دروگر نیشکر به دست پرتوان متخصصان و صنعتگران با جدیت دنبال و نتایج درخشانی در این خصوص نیز حاصل شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: ۸۰ درصد از قطعات این دستگاه دروگر نیشکر ساخت داخل است که نمونه خارجی این دستگاه در بازار جهانی۳۴۰ هزار دلار به فروش می‌رسد اما با تلاش‌های انجام‌گرفته این دستگاه در شرکت توسعه نیشکر با کمتر از ۱۰ درصد نسبت به قیمت جهانی ساخته شده است.

ناصری بیان کرد: دستگاه برداشت نیشکر از کیفیت مطلوبی برخوردار است و با مشابه خارجی هیچ تفاوتی ندارد که از این دستگاههای هاروستر ساخته شده در فرآیند برداشت نیشکر استفاده می شود.