کمال رضایی با اشاره به اینکه این مرکز تجاری در مجاورت کنزالمال ساخته خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه سازه کنزالمال موقت بوده و استحکام لازم را ندارد، مرکز تجاری “اروند مال” با استاندارهای لازم ظرف مدت ۴۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۷۲۸۸ مترمربع با زیر بنای ساخت ۷۳۶۶۳ متر مربع در ۳ طبقه تجاری شامل ۲۹۵ واحدهای تجاری، ۸ واحد اداری، ۴ فضای ورزشی، ۲ رستوران و فود کورد، یک شهربازی، ۳ سالن سینما و ۲ تالار و ۵ طبقه پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی و شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، با میزان ۵۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه درگردش ساخته خواهد شد.
رضایی مدت زمان فرآیند ساخت این مجتمع را ۴۸ ماه عنوان کرد و اظهار داشت: فرآیند ساخت اروند مال با صدور پروانه در شهریورماه ۱۳۹۹ شروع شده و با تجهیز کارگاه صورت پذیرفته در مدت زمان ۴۸ ماه به طول خواهد انجامید.
او طراحی این مجتمع را منحصربه فرد دانست و گفت: اروند مال با موقعیت مکانی عالی از نظر دسترسی به دو شهر آبادان و خرمشهر و با توجه به پارکینگ بزرگ طبقاتی مسقف و روباز با حجم حدودا ۱۰۰۰خودرو، محلی مناسب جهت بازدید همشهریان و هم استانی ها خواهد بود.
مدیر شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند در خصوص میزان اشتغالزایی این مجتمع پس اتمام مراحل ساخت، توضیح داد: در دوره بهره برداری به نسبت فضا های تجاری و خدماتی برای حدود ۹۷۰ نفر در فروشگاه ها و مراکز خرید، ۱۰۰ نفر نیروی خدماتی و ۲۰ نفر پرسنل تاسیساتی ایجاد شغل مستقیم می نماید و روزانه می تواند پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰۰نفر باشد.
کمال رضایی اذعان داشت: در بخش فرهنگی این مجتمع، تعداد سه سالن سینما با ظرفیت حدود ۱۵۰ نفر بازدید کننده، یک فضای مناسب شهر بازی و نیز یک مرکز آموزشی و مهدک کودک جهت رفاه حال بازدید کنندگان، در نظر گرفته شده است.