غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح بازار سنتی آبادان افزود: توجه به سرمایه گذار و بخش خصوصی، رویکرد دولت برای رونق کسب و کارهاست.
وی افزد: ظرف سال‌های اخیر اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در زمینه رونق کسب و کار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر انجام شده و این منطقه در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، شاهد تسهیل در زمینه تجارت به ویژه تجارت خارجی به عنوان یکی از شاخص‌ها، جا به جایی پول و ارز، کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در منطقه و رفتن به سمت تثبیت اقتصاد باشیم که با تلاشی که در منطقه در حال انجام است تحقق این اهداف، دور از دسترس نیست هرچند همه ما می‌دانیم که کشور از سوی استکبار تحت فشار و تحریم قرار دارد.
شریعتی با اشاره به اقدامات مناسب برای رونق کسب و کارها در اروند بیان کرد: به لطف خدا و با تلاش مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، شاهد جهش تولید و رونق کسب و کارها در این منطقه بودیم.
وی از آبادان به عنوان مرکز تجارت یاد کرد و افزود: آبادان و خرمشهر شایسته بهترین ها هستند و باید به گذشته خود یعنی مرکز تجاری بازگردند که در چند سال اخیر این اقدامات در حال اجرا شدن است.
استاندار خوزستان خواستار ایجاد زیرساخت های تجاری و اقتصادی در منطقه آزاد اروند شد و اظهار داشت: در چهار سال گذشته، با ایجاد زیرساخت ها در منطقه آزاد اروند زمینه لازم برای سرمایه گذاری صورت گرفته و این درحالیست که کشور عزیزمان درگیر تحریم ها و بیماری ویروس کرونا است.
شریعتی افزود: با سیاست دولت و در راستای رونق اقتصادی در شرایطی که تحریم های ظالمانه، کشور را تهدید می کند؛ با افتتاح پروژه های اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد اروند شاهد رونق بخشیدن کسب و کارها در این منطقه خواهیم بود.
استاندار خوزستان خواستار تسهیل سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند شد و گفت‌: شرایط تسهیل با مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند باید در این منطقه برای سرمایه گذاران فراهم گردد تا سرمایه گذار انگیزه مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه تجارت و تولید داشته باشد.
وی از بازار سنتی فیدوس آبادان به عنوان ظرفیت تجاری یاد کرد و گفت: فروش تمامی غرفه های این بازار سنتی نشان دهنده رونق تجارت در این منطقه است؛ ضمن اینکه بازارچه های محلی در آبادان باید توسعه یابند تا زمینه تبدیل شدن به بازارهای استانی و بین المللی فراهم شود.
شریعتی خواستار احداث بازارهای ادویه‌، شیلات و خرما در آبادان و خرمشهر شد و گفت‌: با توجه به همسایگی اروند با کشورهای همسایه به خصوص عراق، بازارهای این منطقه باید به سوی تخصصی شدن گام بردارند تا شاهد رونق روز افزون کسب و کار در این منطقه باشیم.