به گزارش راه بهارستان به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی اظهار داشت:این واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و ۴۷ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی برای ۵۴۷ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۷۰۰ به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کردند.

وی فعالیت این واحدهای تولیدی را در زمینه مواد غذایی، پوشاک، صنایع الکترونیک و دانش بنیان، مصالح ساختمانی، آرایشی و بهداشتی ، دوربین مدار بسته و تولید کارت خوان بیان کرد و گفت: این واحدهای اشتغالزا با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شدند.

موسوی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ واحد صنعتی در زمینه صنایع دانش بنیان در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شده است گفت: از ایده‌های خوب در تولید صنایع دانش بنیان، پیشرفته و هایتک در منطقه آزاد اروند حمایت می شود ضمن اینکه این منطقه به عنوان هاب صنایع پیشرفته الکترونیک در جنوب‌غرب کشور شناخته می شود.

وی با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند اظهار داشت: سال گذشته در کنار راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید در کنار حمایت همه جانبه از صادرات، واردات به منطقه نیز مدیریت شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند مدیریت واردات را یکی از راهبردهای اصلی این منطقه آزاد در سال جهش تولید برشمرد و گفت:در سال گذشته واردات به منطقه آزاد اروند به سمت کالاهای مورد نیاز واحدهای صنعتی شامل مواد اولیه، قطعات، کالاهای واسطه‌ای و ماشین آلات هدایت شد تا ورود کالاهای مصرفی و آماده مدیریت شود.

وی به پیش‌بینی ۱۵ راهبرد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و بیان داشت: در اولین قدم ۹ واحد صنعتی تولید با برداشتن مانع تولید در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر آماده بهره‌برداری است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می‌باشد.
این منطقه آزاد در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت هایی چون حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.