به گزارش راه بهارستان به نقل از سپاه نیوز؛ مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان گفت: قرارگاه طرح شهید سلیمانی با هدف مبارزه با ویروس منحوس کرونا تشکیل شد و کار خود را در هفته بسیج پارسال آغاز کرد.جبهه شهید سلیمانی مقابل کرونا استوار است.

 

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی دارای ۳ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی است، افزود: از هفته بسیج تا ۲۲ بهمن ماه سال ۹۹، اقدامات بسیار خوب و موثری در بُعد حمایتی انجام شد و که در مرحله اول انجام اقدامات حمایتی به سپاه پاسداران، اقدامات نظارتی به هلال احمر و اقدامات مراقبتی به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده است.

 

طرفی بیان داشت: در بُعد حمایتی، اقداماتی از جمله؛ گندزدایی، توزیع کمک‌های مومنانه، کمک به نیازمندان و مستضعفان و همچنین گروه‌های در معرض خطر کرونا ویروس صورت گرفت، البته با شدت گرفتن این بیماری در دشت آزادگان و وقوع وضعیت قرمز، قرارگاه شهید سلیمانی هم فعالیت‌های خود را تحت عنوان “تشدید طرح شهید سلیمانی” افزایش داد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان تصریح کرد: در طرح “تشدید طرح شهید سلیمانی” سپاه با راه اندازی ۶۴ تیم مراقبتی، ۸۱ تیم حمایتی و ۸۱ تیم نظارتی با بسیج کردن همه اقشار، اصناف و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج وارد کارزار عمل شد و با بکارگیری حدود یک هزار نفر نیرو و سازماندهی ۱۵ قرارگاه در سطح شهرستان این طرح عملیاتی شد.

 

وی این طرح را عامل بهبود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه به ویژه بین اصناف و بازاریان که به توصیه‌ها بی توجه بودند دانست و اظهار داشت: در تیم‌های مراقبتی نیز بسیجیان با طی کردن آموزش‌های مختلف نمونه گیری و تست کووید ۱۹ در ۱۲ مرکز جامع سلامت در دشت آزادگان و ۲ بیمارستان شهرستان پا به پای کادر بهداشت و درمان به مردم خدمت می‌کنند.

 

طرفی با بیان اینکه انجام روزانه یک هزار مورد تست کرونا با کمک بسیجیان انجام می‌شد، ادامه داد: با ورود نیرو‌های حمایتی، رزمایش‌های پی در پی ۴ هزار بسته کمک‌های مومنانه و بسته‌های بهداشتی و غذایی برگزار شد، همچنین پخت ۳۰ هزار پُرس غذا، توزیع آبمیوه، آب معدنی و … به مرحله اجرا درآمد.

 

وی با بیان اینکه قرارگاه شهید سلیمانی قرارگاهی پویا و فعال محسوب می‌شود، تصریح کرد: آخرین رنگ بندی محله ها، جمع بندی آمار تعداد فوتیها، بیماران بستری، برگزاری جلسه‌های مشترک با حضور مسئولان و روسای دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارائه راهکار‌های تخصصی جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این قرارگاه به شمار می‌روند.