با هدف افزایش ۴۰ درصدی تزریق گاز به ميدان نفتی پارسی و همچنين امكان تزريق در ميدان نفتی پرنج­، يك دستگاه توربوكمپرسور با توان نامی ۱۷ مگاوات از نوع سه محوره به عنوان رديف چهارم ايستگاه تزريق گاز ۷۰۰ پارسی توسط متخصصان مناطق نفت‌خيز جنوب راه‌­اندازی شد.

به گزارش راه بهارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، مديرعامل شركت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان این خبر اظهارداشت: اين رديف دارای تنها توربين سه محوره در سطح مناطق نفت‌خيز جنوب است كه ظرفيت ايستگاه تزريق گاز ۷۰۰ پارسی را حدود ۴۰ درصد افزايش داده و امكان تزريق در ميدان پرنج را نيز فرآهم آورده است.

مهندس پژمان قضائی­‌پور گفت: راه‌اندازی و بكار­گيری اين توربوكمپرسور به واسطه تحريم‌­ها ميسر نشده بود و بسياری از سيستم‌­ها و بخش‌­های اين توربوكمپرسور دارای نواقص بود، به‌نحوی كه امكان راه‌اندازی و كاركرد مستمر آن بدون پشتيبانی فنی و قطعاتی سازنده اصلی بسيار مشكل و امكان ناپذير به نظر می‌رسيد.

وی تصریح کرد: با استفاده از توان نيروهای متخصص و متعهد، بسياری از سيستم‌­های اين توربوكمپرسور و قطعات آن بازطراحی و يا تغيير طراحی شد و نقص‌­های اين ماشين با تكيه بر دانش فنی‌ و مهندسی موجود در سطح مناطق نفتخيز جنوب بر طرف شد و در ابتدای سالی كه مزين به نام توليد، پشتيبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است، اين توربوكمپرسور راه اندازی و بدون اشكال در سرويس عملياتی قرار گرفت.

مهندس قضائیپور گفت: راه­‌اندازی اين توربوكمپرسور با استفاده از توانمندی و دانش كارشناسان و متخصصان شركت بهره­‌برداری نفت و گاز آغاجاری در بخش‌­های تعميرات مكانيك، برق، ابزاردقيق، راه‌اندازی و فرآيند  وهمچنین مشارکت مدیریت تولید  شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بدون حضور شركت سازنده و هزينه ارزی، در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام شد، بطوريكه اين اقدام جهادی بالغ بر ۱۰۰ ميليارد ريال صرفه­‌جویی مستقيم دربر داشته است.

مديرعامل شركت بهره‌­برداری نفت و گاز آغاجاری خاطرنشان ساخت: ايستگاه تزريق گاز ۷۰۰ پارسی يكی از راهبردی‌ترين ايستگاه‌­های تزريق گاز در سطح شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب است كه امكان تزريق گاز در ميدان نفتی پارسی را فرآهم می‌آورد.