به گزارش راه بهارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین عصر سه شنبه ۱۰ فروردین در حاشیه جلسه بررسی و پیگیری مصوبات اقتصادی ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص کسب و کارها با اصلاحات لازم برای اجرا در استان خوزستان، که به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مصوبات اقتصادی ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد کسب و کارها با اصلاحات لازم برای اجرا در استان خوزستان در ایام کرونا با پیگیری‌های استاندار خوزستان و معاون اقتصادی ریاست جمهوری ابلاغ شد.
وی افزود: در این مصوبات حمایت های بسیار خوبی در زمینه های مالیاتی، بیمه‌ای، بانکی، پرداخت عوارض شهرداری، پرداخت قبوض گاز مصرفی، تمدید مجوزها، استمهال اقساط تسهیلات و … برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است.
غمگین ادامه داد: به همین منظور مشاغل و کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب دیده و یا به اجبار تعطیل یا محدود شده صرفاً در استان خوزستان که جزو گروه های ۲، ۳ و ۴ موضوع طرح جامع تجمع و تردد عمومی بوده‌اند، می‌توانند مطابق دستورالعمل مربوطه مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، از تسهیلات بانکی در سامانه کارا برخوردار شوند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: مبلغ تسهیلات مذکور به ازای هر فرد شاغل در بنگاه بیمه شده یا فاقد بیمه معادل ۱۲ میلیون تومان و زمان ثبت نام متقاضیان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با دوره تنفس سه ماهه خواهد بود.
وی گفت: مشاغلی که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات مذکور شده‌اند تنها امکان دریافت مابه التفاوت رقم دریافتی قبلی و مبلغ فوق را خواهند داشت.
غمگین بیان کرد: متقاضیان به سرعت با توجه به زمانبندی محدود از طریق دستگاههای اجرایی مربوطه پیگیری کنند و از دستگاههای اجرایی نیز خواست با توجه به این فرصت بدست آمده با پیگیری ویژه واحدهای تولیدی یا اصناف یا مراکز گردشگری و …. در گروههای ذکر شده را برای دریافت تسهیلات توجیه و هدایت کنند.
وی اولویت اصلی اداره کل را تحقق شعار سال دانست و گفت: در کوتاهترین زمان با بهره مندی از تیمی از نخبگان کارگروه شعار سال را در اداره کل تشکیل خواهیم داد.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان رفع و رجوع بوروکراسی های زائد در راه کسب و کار و کارآفرینی و همچنین تشکیل تعاونی ها را از اهداف این کارگروه برشمرد