به گزارش راه بهارستان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در نهمین شب از ماه مبارک رمضان و در ویژه برنامه « هلال اروند»؛ قاری قرآن «رسول مظفری»،گروه تواشیح« ریحانه النبی»، «ابراهیم بچاری» شاعر و هنرمند خرمشهری و احمد ربیعی مسئول کتابخانه عمومی شهدای اروند بعنوان مهمان حضور یافتند و هر کدام به سهم خود در اجرای برنامه نقشی ایفا کردند.

احمد ربیعی مسئول کتابخانه شهدای اروند در این برنامه با بیان اینکه کرونا ویروس باعث شد در امر کتابخوانی راهی را که می بایست ده سال زمان برایش می گذاشتیم، یک ساله طی کنیم، افزود: از ظرفیت فضای مجازی باید به بهترین نحو برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کرد؛ چرا که این فضا به دلیل دسترسی آسان و سریع می‌تواند بهترین گنجایش برای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه باشند.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید از بستر فضای مجازی و قابلیت‌های آن برای تداوم حیات کتاب و کتاب خوانی استفاده بیشتری برد، خاطرنشان کرد: کرونا ویروس در کنار تمام مصائب و مشکلاتی که برای جهان ایجاد کرد، باعث شد بتوانیم فضاها و ابزارهای جدید در امر کتابخوانی را کشف کنیم.

به اعتقاد او با توجه به بستر فضای مجازی در دوران پاندمی نه تنها سرانه مطالعه کاهش نیافته بلکه بیشتر نیز شده است.

این مسئول فرهنگی از اجرای برنامه‌های کتابخوانی در بستر فضای مجازی در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: تولید کتاب های صوتی خصوصا برای افراد نابینا، کمک بسیار خوبی در بالا بردن سرانه مطالعه داشته که خوشبختانه در شهرستان آبادان نیز چنین تولیداتی داشته ایم.

احمد ربیعی در ادامه به معرفی کتاب« انگلو و بنگلو» اثر ایرج ولی زاده پرداخت و در توضیح این کتاب گفت: نویسنده کتاب« انگلو و بنگلو» خاطرات خود از تاریخ آبادان و خرمشهر را تا پیش از جنگ تحمیلی روایت می کند و به نقش پالایشگاه آبادان در پیدایش فرهنگ این شهر و تأثیر آن بر کل منطقه می پردازد که بسیار شیرین و خواندی است.