به گزارش راه بهارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان نشست شورای مشورتی ایثارگران روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به ریاست قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان و با حضور ماندنی ذراتی مدیرکل امور ایثارگران استانداری و مشاورین ایثارگران در محل دفتر استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران عبادت است و هر چه داریم مرهون ایستادگی ها و فداکاری های این قشر عزیز است.

وی افزود: شهدا و ایثارگران موجب حفظ کشور از دست اندازی دشمنان و قدرتمند شدن ایران شدند.

سلیمانی یادآور شد: برای اولین بار در تاریخ ما در دوران دفاع مقدس ما با دست خالی اجازه ندادیم یک وجب از خاک ایران جدا شود.

استاندار خورستان در خصوص موضوع رسیدگی به مزار شهدا بویژه در مناطق روستایی گفت: ساماندهی و بازسازی مزار شهدا انشاالله پیگیری خواهد شد و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلیمانی با اشاره به وظیفه مسوولان در سرکشی و بازدید از خانواده شهدا بیان کرد: برای بازدید از خانواده شهدا در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا و برای حفظ سلامتی خانواده شهدا و ایثارگران در حال حاضر محذوریت داریم.

استاندار خوزستان همچنین در جریان این نشست در خصوص مسائل حقوقی جامعه ایثارگران در تماس با رئیس دادگستری استان تشکیل نشستی از سوی دادگستری با شورای مشورتی ایثارگران را پیگیری کرد و این نشست مشترک قرار شد در آینده نزدیک برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین در تماس با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دستور داد مکانی برای موسسه فرهنگی آزادگان در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان در ادامه در تماس با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دستور داد بخشی از استخدام های پیمانکاری و قراردادی شرکت ها و دستگاه ها به فرزندان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان اختصاص یابد و نظارت لازم برای رعایت قانون سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران صورت گیرد.