به گزارش راه بهارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در پایان نشست ستاد تنظیم بازار استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ارتباط تولید، کشتار و توزیع مرغ دوره سختی را پشت سر گذاشتیم و دو هفته پیش به شدت کمبود مرغ احساس میشد و قیمت ها نوسان داشت.

وی افزود: تلاش کردیم که این کمبود از دو سه محل تامین شود و در این راستا حدود ۷۰۰ تن حواله مرغ منجمد گرفتیم. همچنین حدود هزار تن هم قرار شد از محل واردات به خوزستان اختصاص یابد و وزارت کشاورزی به استان هایی که دارای مازاد در تولید هستند دستور داد برای خوزستان سهمیه مرغ در نظر بگیرند.

سلیمانی اظهار داشت: در مجموع توزیع به حدی رسید که یک آرامش نسبی در این بخش ایجاد شد. امیدوارم این آرامش نسبی ادامه داشته باشد و توزیع مرغ بیشتر شود.

استاندار خورستان بیان کرد: در ارتباط با دیگر کالاهای استراتژیک همچون برنج، روغن و شکر برابر گزارش اعلام شده شرایط خوب است. بویژه در روغن و شکر کارخانجات تولیدی در استان در حال تامین نیاز در سطح کشور هستند و خوشبختانه از این بابت جای نگرانی نیست.

سلیمانی تصریح کرد: در گندم حجم خریداری شده از کشاورزان استان تا امروز ۶۰۰ هزار تن بوده در حالی که این رقم در زمان مشابه ۳۸۰ هزار تن بوده است که بدین معنی است که حدود ۳۵ درصد رشد خرید گندم داشته ایم.

وی ادامه داد: در کلزا تا امروز ۹۲ هزار تن از کشاورزان خریداری شده در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۵۰ هزار تن بوده است.

سلیمانی عنوان کرد: در چغندرقند برداشت محصول تا امروز ۲ هزار و ۳۵۰ تن بوده در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۰۵ تن بوده است که رشد دو و نیم برابری را نشان میدهد.‌

استاندار خوزستان در پایان گفت: این ارقام و تولیدات کشاورزی نوید خوبی به ما میدهد که هم برای استان و هم برای کشور مایه امید است.