به گزارش راه بهارستان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پیش از ظهرامروزحسین گروسی طی بازدید از دانشکده علوم پزشکی آبادان، با تأکید بر اینکه قانون گذار دست مناطق آزاد را در تصمیم گیری های کلان باز گذاشته است، اظهار داشت: به غیر از مسائل امنیتی و دفاعی، مناطق آزاد می توانند تصمیم گیری های صریح و صحیح را در خود مناطق بعضا با تشکیل ادارات کل گرفته و عملیاتی کنند.

او با اشاره به اینکه اگر دانشکده علوم پزشکی آبادان تبدیل به دانشگاه شود می تواند تصمیم گیری های صحیحی داشته باشد، تصریح کرد: باید کمک کنیم این دانشکده تبدیل به یک دانشگاه جامع شود تا بتواند دانشجویان داخلی و خارجی را پذیرش کند.

گروسی افزود: درخواست ۲۰۰ هزار دوز واکسن برای مردم منطقه آزاد اروند را به وزارت بهداشت داده ایم تا همه اروندنشینان واکسینه شوند و در ادامه بتوانیم اروند را تبدیل به هاب واکسیناسیون برای کل کشور و کشورهای اطراف کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گام نهادن به راه های نوین در رسیدن به مقصد اصلی گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: همانطور که انتقال تکنولوژی در بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ذکر شده، باید به دنبال فناوری های جدید باشیم تا مقصد گردشگری از اینجا آغاز شود؛ تهدید و مشکلات کرونا را می توان به فرصت تبدیل کرد و توریسم سلامت را رونق داد.
وی جایگاه ایران در دنیای پزشکی را بسیار مطلوب دانست و اذعان داشت: خوشبختانه با اینکه سخت افزارهای کم تری داریم اما در رشته های پزشکی شانه به شانه کشورهای توسعه یافته در حال رشد هستیم. دنیا شاید صنعت ما را قبول نداشته باشد اما به پزشکی ما اعتماد دارد و بسیاری حاضر هستند برای درمان به ایران سفر کنند.

گروسی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در راستای رشد اقتصادی این منطقه؛ دانشگاه ها و وصنعت را بهم گره بزنیم چرا که این ارتباط ارگانیک منجر به رشد می شود خوشبختانه در پزشکی ما این اتفاق رخ داده و ارتباط بین دانشجویان با بیمارستان یا به عبارتی علم با عمل باعث رشد این مجموعه شده در صورتی که در رشته های دیگر شاهد این نبوده ایم؛ خصوصا در بحث صنعت که می بایست آن را حل کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش مجددا همچون روزهای گذشته تأکید کرد: باید تغییر نگاه به مناطق آزاد را در اذهان جا بیاندازیم؛ قطعا منکر همکاری نیستیم و باور داریم باید همکاری های مضاعف با کمک همه ارگان ها برای رسیدن به مطلوب ترین تصمیم ها انجام شود.