به گزارش راه بهارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در کارگروه آموزش و پژوهش فن‌آوری بیان کرد: باید از افراد عالم برای تهیه گزارش در این‌خصوص کمک‌گرفته شود و نتایج آن به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه باید از نتایج این پژوهش‌ها در سطح اجرا و شورای تامین، برای حل مشکلات و مسایل اجتماعی خوزستان استفاده شود ، افزود: همیشه برای حل مشکلات نباید از اجبار و برخورد قهری استفاده کرد، می توان با استفاده از مطالعات پژوهشی و علمی این مشکلات را ریشه‌ای حل نمود.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی ادامه داد: می‌توان در خصوص خودکشی، طلاق و یا فرهنگ‌ نادرست استفاده از اسلحه در آیین‌ها در خوزستان که کشته و زخمی زیادی را برجا گذاشته پژوهش انجام شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در ایام عید فطر امسال به دلیل شیوع کرونا ، نشست‌های زیادی با شیوخ و بزرگان طوایف خوزستان برای جلوگیری از دید وبازدید برگزار، و اطلاع رسانی گسترده انجام دادیم اما متاسفانه موارد زیادی از دید و بازدید در این ایام در استان گزارش شد.

وی گفت: می‌توان در این خصوص پژوهش و تحقیق شود که چرا در شرایط بحرانی از دستورالعمل ها در جامعه پیروی نمی شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: کارگروه آموزش و پژوهش خوزستان یک ماه فرصت دارد تا برنامه‌های پژوهشی امسال را مشخص و اعلام کند.

وی افزود: اولویت پژوهش‌ها نیز باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی استان به ویژه در مورد خودکشی و استفاده از فرهنگ غلط استفاده از اسلحه و تیراندازی در آیین‌ها باشد.