ابراهیم نوشادی شهردار کلانشهر اهواز در جلسه بررسی برنامه های سال ۱۴۰۰ سازمان های شهرداری، با اشاره به عملکرد این سازمان ها گفت: سیستم شهرداری اهواز ۸ منطقه، ۶ معاونت و ۱۷ سازمان دارد اما همه انتظارات از درآمد و بافت فرسوده تا زیباسازی ها بر دوش مناطق است.

وی با بیان اینکه مناطق ظرفیت محدودی دارند، افزود: سازمان ها باید نسبت به وظایف خود کمک حال دیگر بخش های شهرداری باشند و در این راستا تمامی سازمان ها باید در چارچوب وظایف و اختیارات خود برنامه های اجرایی ارائه و انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد نهالستان ویژه مناطق در اهواز، افزود: در هیچ کلانشهری، شهرداری پول بابت خرید نهال پرداخت نمی کند و علاوه بر نهالستان های بزرگی که دارند، پژوهشکده هایی برای نگهداری علمی فضای سبز دایر کرده اند.

نوشادی خاطرنشان کرد: در همین زمینه باید سازمان های مربوطه در بحث استفاده از گونه های گیاهی جدید و شیوه های نوین آبیاری فضای سبز اقدام نمایند.

شهردار کلانشهر اهواز با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی عنوان کرد: یکی از ایده های خوبی که می توان آن را اجرایی کرد، سپردن نگهداری از فضای سبز شهری به بخش خصوصی است که می تواند با مشخص کردن شاخص های نگهداری در کنار نظارت بر آن، این امر صورت پذیرد.

وی بیان داشت: نکته ای که متاسفانه در کلانشهر اهواز مغفول مانده است، بحث طراحی دقیق و علمی فضای سبز باتوجه به منطقه ی اجرای آن است که باید نسبت به شرایط اقلیمی اهواز انجام شود.

ابراهیم نوشادی در ادامه این جلسه با تاکید مجدد بر جذب سرمایه گذار برای توسعه شهر اهواز، اظهار کرد: متاسفانه امروز اهواز با مشکلات عدیده ای به ویژه در حوزه درآمدی مواجه است و باید علاوه بر استفاده از ظرفیت دستگاه های دیگر استان، تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار به کار گیریم.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: اهواز ظرفیت های بسیار زیادی برای جذب سرمایه گذار دارد و سرمایه گذاران جاذبه های شهر این کلانشهر را می دانند و فقط نیاز است مدیران نسبتاً به جذب آنها اقدام نمایند.