همزمان با انجام فرایند واکسیناسیون گروه‌های هدف علیه بیماری کرونا، نخستین مرکز تجمیعی واکسیناسیون روز یکشنبه در اهواز آغاز به کار کرد.

در این مرکز تجمیعی که واقع در نمایشگاه بین المللی اهواز است تمامی گروه های هدف می توانند با در دست داشتن مدرک شناسایی برای تزریق واکسن اقدام کنند.

تاکنون بیش از ۱۳۲ هزار نفر شامل بیماران خاص، جانبازان، سرای سالمندان، کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۸۰ سال، ۷۵ تا ۷۹ سال و ۷۰ تا ۷۴ سال در استان واکسینه شده اند و این روند همچنان در حال انجام است.

طی فراخوان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افراد بالای ۶۵ سال نیز می توانند از امروز نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مهران احمدی بلوطکی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون، در آینده وارد گروه های سنی پایین تر می شویم و قطعا آمار مراجعین به مراکز بهداشتی بیشتر می شود لذا مراکز تجمیعی بار مراکز بهداشتی را کمتر کرده و به عنوان یک راهکار ایمن برای واکسیناسیون شهروندان به شمار می روند.

وی افزود: در راستای توسعه مراکز تجمعی واکسیناسیون، در هفته جاری ۲ مرکز دیگر در غرب اهواز واقع در کوی مجاهد و کوی انقلاب راه اندازی می شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: انتظار داریم تمامی گروه های هدف در اسرع وقت کار تزریق واکسن را انجام دهند تا بتوانیم هر چه سریعتر دیگر گروه های سنی را واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: هرچه پروسه واکسیناسیون زمان بر باشد، نگرانی ها در خصوص بیماری در سطح جامعه تشدید می شود لذا ما این آمادگی را داریم که در کمترین زمان ممکن نسبت به واکسیناسیون گروه های هدف اقدام کنیم.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه شهروندان مطمئن باشند کوچکترین عارضه ای در خصوص واکسن آنها را تهدید نمی کند گفت: واکسن ها از نوع آسترازنکا و سینوفارم بوده که مورد تایید بهداشت جهانی هستند. سفارش می کنیم متقاضیان بعد از دریافت واکسن، ۲۴ تا ۴۸ ساعت از مایعات استفاده کنند و در صورت لزوم مسکن استامینوفن مصرف کنند.

وی بیان کرد: اگرچه اکنون نوبت دوم واکسیناسیون بیماران خاص در سالن شهید زکوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال انجام است اما این گروه هدف و همچنین بیماران سرطانی نیز می توانند به مرکز تجمیعی مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا به منزله رفع خطر این ویروس نیست، افزود: کاهش شیوع ویروس کرونا، مستلزم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی و خودداری از شرکت در اجتماعات از سوی آحاد مردم است.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان در حالت زرد کرونایی هستند.