سرپرست مديريت توليد از هدف‌گذاری براي كاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق در شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب خبر داد.

به گزارش راه بهارستان به نقل از پايگاه اطلاع­‌رساني نفتخيز، غلامرضا نوراني در تشريح برنامه­‌هاي این مدیریت براي صرفه‌جوئي در مصرف انرژی، اظهار داشت: افزايش هزينه‌­هاي انرژي، به خصوص در بخش صنعت اثر عمده­اي بر بهره­وري سازمان دارد و سازمان­ها براي حصول حداكثر بهره­‌وري و صرفه­‌جويي در مصرف انرژي، لازم است با اعمال مجموع‌ه­اي متعادل از اقدامات قيمتي و غيرقيمتي اقدام نمايند.

وي گفت: به همين منظور و در راستاي اجراي سياست‌­هاي اصلاح الگوي مصرف (ابلاغ مقام معظم رهبري) و سياست‌­هاي ۲۴گانه اقتصاد مقاومتي نياز به برنامه زمانبندي مناسب براي كاهش شدت انرژي و جلوگيري از اتلاف آن در بخش­‌هاي مختلف مي­‌باشد كه در اين امور پس از تعريف و انجام مطالعات مميزي جامع انرژي، راهكارهاي اولويت‌­دار و ضروري ارائه و برنامه زمانبندي اجراي آنها تدوين شد.

سرپرست مديريت توليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب ادامه داد: پياده‌­سازي نظام مديريت انرژي، پايش مستمر مصرف برق (آنلاين مونيتورينگ) در واحدهاي ستادي و عملياتي، نصب كنتورهاي هوشمند، تعويض پنجره­‌هاي تك جداره (معمولي) با پنجره‌­هاي دو جداره از نوع UPVC، تعويض لامپ­‌هاي پرمصرف با كم مصرف و LED، برنامه‌­ريزي و نظارت بر كاركرد سيستم­‌هاي تهويه و سرمايشي بعد از وقت اداري، استقرار تيم‌هاي بازرسي انرژي در ساعات پيك مصرف، استفاده از سيستم آبياري قطره­اي، استفاده از تجهيزات و وسايل با رتبه A و B را مي­توان از جمله راهكارهاي مورد اشاره برشمرد.

غلامرضا نوراني با اشاره به نقش همه مديران و كاركنان در همراهي و تعامل آنان در رعايت و اصلاح الگوي مصرف انرژي، بيان داشت: با نظر به اين كه نهادينه كردن سه شاخص مهم عقلانيت، تغيير و اصلاح سبك مصرف و همچنين ايجاد زير ساخت­‌ها در بهره‌­وري و بهينه­‌سازي مصرف انرژي نقش اصلي اقدامات در اين حوزه را دارند و بايد با اتخاذ شيوه‌­ها و روش­‌هاي نوين علاوه بر ارائه الگوهاي مناسب و ايجاد باورها و فرهنگ‌­سازي، روند كاهش شدت انرژي در همه بخش‌­ها اعم از خانگي و صنعتي را فراهم نمود.

وی گفت: در اين زمينه با تدوين و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، توزيع بسته­‌هاي فرهنگي، ارسال پيامك، اطلاع‌رساني از طريق فضاي مجازي و اينترانت، ارائه مشوق‌ها در جهت آموزش و فرهنگ سازي اقدام نموده است.

نورانی با بيان اين كه در سال­‌هاي گذشته شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب از طرف شركت توزيع برق به عنوان يكي از سه شركت برتر در صرفه جويي انرژي انتخاب و تقدير شده است، بيان كرد: در سال گذشته نيز در بخش­‌هاي صنعت و ساختمان و بدون كاهش سطح رفاه، در مجموع به ميزان حدود ۱۰ مگا وات برق صرفه‌­جويي حاصل شده است. با تاكيد و رهنمودهاي مديرعامل محترم، در برنامه ريزي سال جاري و آتي پيش‌­بيني حداقل ميزان صرفه جويي ۲۵ مگاوات مورد نظر مي باشد.