به گزارش راه بهارستان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ دکتر سعید نمکی در سومین سمینار بین المللی CSR که در منطقه آزاد اروند برگزار شد، با بیان اینکه اگر بحث حمایت از نیازمندان را در کنار سازندگی لحاظ نکنیم، زیرساخت‌های اجتماعی نیز با یک بحران اجتماعی از دست خواهند رفت، اظهار داشت: به همین منظور یک مدیر می بایست به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کند چراکه اگر توسعه بر مبنای فقر زدایی نباشد توسعه پایداری نخواهد بود.

نمکی تصریح کرد: مدیر توسعه یافته مدیری است که در کنار توسعه، به عدم شکل گیری بحران های اجتماعی در کنار پروژه ها فکر کند.
وی با اشاره به علت وآمار مرگ و میر در کشور گفت: اغلب مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیرزمینه ای، تصادف و چاقی است که وزارت بهداشت کم ترین نقش را در آنها دارد به همین دلیل مردم باید در الگوی زندگی خود تغییر ایجاد کنند و این مهم می بایست از مدارس شروع شود.

سعید نمکی با بیان اینکه تاثیرگذاری بقیه دستگاه‌ها در بخش سلامت در سال های آینده آشکارتر خواهد شد گفت: امروز درگیر یکی از اپیدمی های بزرگ تاریخ هستیم که شاید هر ۲۰۰ سال یک بار رخ دهد اما همکاران ما در خوزستان به زیبایی عمل کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه همکاران ما توانستند یکی از سهمگین ترین اپیدمی ها یعنی ویروس انگلیسی را در خوزستان مهار کنند، اذعان داشت: به جاست از مسئولان استان و منطقه آزاد اروند در مدیریت این بیماری تشکر و قدردانی نمایم؛ امیدوارم با همکاری خوبی که در استان حاصل شده، با خیز دیگری مواجه نشویم.