قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شامگاه امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به تأکید های مقام معظم رهبری نسبت به رفع موانع تولید و نامگذاری سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها عنوان کرد: این جلسات هر هفته به صورت منظم با حضور مسئولین و مدیران مربوطه برگزار می شود.

وی همچنین گفت: پیش از برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، جلسات تخصصی جهت بررسی دقیق موضوعات برگزار می شود و در نهایت دستور کار جلسات مشخص می شود.

وی افزود: مشکلات شرکت لوله‌سازی خوزستان در این جلسه مطرح و پیگیری شد و با توجه به مباحثی که در خصوص این شرکت در فضای مجازی وجود دارد، باید در جلسه‌ای وضعیت شرکت لوله‌سازی خوزستان شفاف‌سازی شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر شفافسازی مسائل و موضوعات شرکت لوله‌سازی خوزستان گفت: باید مسائلی از جمله اینکه چه مسائلی وجود داشت، چه بر این شرکت گذشت و چه کاری باید برای این شرکت انجام داد، مطرح و شفاف‌سازی شود.

استاندار خوزستان افزود: باید با هماهنگی روابط عمومی استانداری، نشست خبری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی به زودی برگزار و تمام جنبه‌های مساله لوله‌سازی خوزستان بررسی و راهکار مورد نظر برای وضعیت این شرکت ارائه شود.

استاندار خوزستان گفت: در بحث فولاد به دلیل اینکه برخی تصمیمات استانی و برخی دیگر ملی است و با توجه به این موضوع پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد.

وی همچنین گفت: موضوع تسهیلات چند واحد تولیدی با بانک تجارت بود که یک طرح در منطقه اقتصادی پتروشیمی با ۹۷ درصد پیشرفت و طرحی دیگر در یکی از واحد های فولاد خوزستان و همچنین طرحی در بود که مصوب شد تسهیلاتی به این طرح ها داده شود.