قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت باند دوم محور اهواز – خرمشهر یادآور شد: خرمشهر حق زیادی به گردن همه ما دارد. خرمشهر قهرمان دوران دفاع مقدس است و به گفته امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد و این افتخاری برای مردم بزرگ خرمشهر است.

استاندار خوزستان افزود: حق خرمشهر بیش از اینهاست و امر بازسازی این شهرستان طول کشیده است. ما امروز سومین نشست بررسی مشکلات این شهرستان را خواهیم داشت.

سلیمانی بیان کرد: باید به سرعت دنبال تامین منابع پروژه باشیم. وزارت راه عددی در سال ۹۹ برای شروع این پروژه در نظر گرفته است و بایست برای امسال نیز عددی لحاظ شود.

استاندار خورستان ادامه داد: منطقه آزاد اروند نیز باید به سرعت وارد چرخه تزریق اعتبار به پروژه شود. همچنین از منابع استان هم برای تکمیل فازهای بعدی پروژه اختصاص خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: باید با استفاده از ماده ۵۶ و مشارکت بانک عامل پروژه اعتبار مربوط به فازهای بعدی تامین شود؛ من هم سازمان برنامه و بودجه را در خصوص پروژه اقناع خواهم کرد که برای تسهیل این فرآیند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت ادامه داشته باشد و حتی برای یک روز هم متوقف نشود.