قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز یکشنبه در مقدمه نشست شورای برنامه ریزی شهرستان حمیدیه گفت: حضرت امام اعتقاد عمیقی به حضور مردم داشتند و بدون پشتوانه مردم اقدامی انجام نمیدادند.

وی افزود: انقلاب در سال ۴۲ آغاز شد و تا زمانی که مردم حمایت گسترده ای ابراز نکردند به پیروزی نرسید.

استاندار خوزستان یادآور شد: بلافاصله پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رفراندوم تعیین نظام برگزار شد و پس از آن هم تقریبا هر یک تا دو سال انتخابات برگزار شد در حالیکه در انقلاب های دیگر کشورها غالبا در چند سال اول انتخاباتی برگزار نمیشود تا زمانیکه انقلابشان تثبیت شود.

سلیمانی ادامه داد: حضرت امام (ره) انقدر به مردم اعتماد داشت که در سریع ترین زمان دستور برگزاری رفراندوم را دادند و نکته مهم این است که در دوران ۸ سال دفاع مقدس با وجودیکه برخی از شهرهای ما زیر آتش حملات دشمن بعثی بودند باز هم انتخابات تعطیل نشد و این امر نشان از علاقه امام خمینی (ره) به مردم بود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم دقیقا به همین صورت مسیر انقلاب را ادامه دادند و امروز ما انتخابات را در پیش داریم و امیدوارم این انتخابات در شان نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و مردم پای صندوق ها آمده و حماسه جدیدی خلق کنند.

سلیمانی ادامه داد: هر وقت مردم همراهی و حضور گسترده داشته اند نظام بیمه شده است و طمع دشمنان کاهش یافته و یا جرات نکرده اند طمع ورزی نمایند گرچه که این دشمنان همیشه علیه ما توطئه طراحی کرده اند اما این توطئه ها که هر کدامشان میتوانست کشوری را از پا درآورد با همبستگی و حضور مردم ایران خنثی شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تحریم های ظالمانه ای که علیه ما بویژه از سال ۹۷ وضع و اعمال شد با هدف به زانو درآوردن مردم و نظام صورت گرفت به شکلی که مطابق پیش بینی های خود هدف گذاری کرده بودند ظرف ۶ ماه نظام جمهوری اسلامی را از میان بردارند که خوشبختانه با ایستادگی مردم شکست خوردند.

سلیمانی عنوان کرد: با وجود شکست دشمن در تحقق اهداف خود از تحریم ها اما بالاخره این تحریم ها متاسفانه موجب شد مشکلاتی گریبانگیر کشور شود و در کنار آن پاندمی جهانی کرونا که همه کشورها از جمله کشور ما را درنوردید موجب افزایش مشکلات شد؛ البته این پاندمی در ایران متفاوت بود چون در اقصی نقاط دنیا به خرید واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی دسترسی داشتند در صورتیکه ما از این نظر به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها در محدودیت و چالش بیشتری بودیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: باید به خاطر داشت تحریم های ظالمانه آمریکا و کرونا عامل اصلی مشکلات هستند. سطح این تحریم ها به صورتی است که ما حتی قادر نیستیم مطالباتمان را از کشورهای دوست و همسایه همچون عراق دریافت نماییم و مردم بدانند دلیل اصلی مشکلات اقتصادی و محدودیت های مربوط به مدیریت کرونا همین جنگ اقتصادی و تحریم ها بوده است و نظام کم کاری نکرده است و مسوولان کشور و مدیران استان به صورت شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند و مردم عزیز از صندوق ها قهر نکنند چرا که قهر با صندوق کمک به اهداف دشمنان کشور است.