آیین کلنگ زنی پروژه احداث دیوار توری واحد انباشت و برداشت شرکت فولاد خوزستان با حضور محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و هیات همراه، امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت فولادخوزستان، روز سه‌شنبه مورخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰ در واحد انباشت و برداشت بخش مواد اولیه برگزار شد.
محمد جواد اشرفی در نشست بررسی طرح‌های زیست‌ محیطی فولاد خوزستان که پس از این مراسم برگزار شد، اظهار داشت: فولاد خورستان با اجرای پروژه های زیست‌ محیطی، الگویی برای صنایع استان است.
وی افزود این شرکت با احداث ۵۰۰ هکتار فضای سبز در محدوده سایت صنعتی و محیط پیرامونی خود نقش موثری در بهبود کیفیت هوای اهواز داشته است.
در ادامه امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه زیست محیطی احداث دیوار توری واحد انباشت و برداشت که با هزینه  ۲۰۰۰ میلیارد ریال در مدت ۲۴ ماه اجرا خواهد گردید، علاوه بر کاهش انتشار غبار و آلودگی هوا، سالانه از هدر رفت ۱۸ هزار تن سنگ آهن با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی افزود: به منظور کنترل و کاهش انتشار گرد و غبار به عنوان مهم ترین جنبه زیست محیطی شرکت، در حال حاضر ۲۳ پروژه با هزینه بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال در دست پیگیری و اجرا می باشند.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: جهت حصول اطمینان از  تکمیل و اجرای پروژه های زیست محیطی مطابق برنامه زمانبندی مصوب، کمیته‌ ای به ریاست قائم مقام شرکت در امور سلامت و بهداشت کارکنان تشکیل گردیده که به صورت مستمر پیشرفت پروژه ها را مورد پایش قرار می‌دهد.
ابراهیمی در ادامه گفت: مطابق  استانداردهای زیست محیطی جاری، یک چهارم مساحت واحدهای صنعتی باید به فضای سبز اختصاص داده شود. در حالی که شرکت فولاد خوزستان، ۵۰۰ هکتار معادل ۵ برابر استاندارد تعریف شده، فضای سبز ایجاد نموده است.
وی تاکید نمود: یکی از چالش‌های شرکت فولاد خوزستان، توسعه شهری در حریم اطراف شرکت است که برای رفع این مشکل و امکان توسعه فضای سبز در محیط پیرامونی و به ویژه اراضی ۷۲ هکتاری واقع در ضلع جنوب غربی شرکت مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان جهت تملک این اراضی الزامی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال است که برای تحقق اهداف تولید براساس چشم انداز  ۱۴۰۴ توسعه شرکت، نیاز به تملک زمین‌ های بیشتر است.
ابراهیمی در پایان ضمن تشکر از همکاری و حمایت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ابراز امیدواری نمود که شرکت فولاد خوزستان بتواند در آینده به عنوان یک صنعت سبز جایگاه خود را پایدار و ثابت نماید.
در ابتدای این نشست کریم سرخی رییس واحد امور محیط زیست فولاد خوزستان گزارشی از روند اجرایی پروژه های زیست‌محیطی جاری از جمله افزایش ظرفیت فن G5.019 و نصب غبارگیر الکترواستاتیک واحد گندله‌سازی ۲، نصب غبار گیر الکترواستاتیک اسکرین استیشن گندله سازی ۲ و تاور ۱۶، کنترل غبار در تاور ۱۸، احداث رینگ شستشوی محوطه و انبار نگهداری آهن اسفنجی در واحد احیای شماره ۲ و احداث سالن نگهداری قراضه خشک در ضلع شمالی ارائه نمود.
وی در ادامه گفت: ساخت تیکنر برای غبارگیرهای واحد مواد رسانی، بهبود عملکرد غبارگیرهای MH7 و MH8، ساخت سیستم برش خرسک جدید و نصب ۴ دستگاه غبارگیر جدید در واحدهای احیا و مواد رسانی از دیگر پروژه های مهمی هستند که با هدف کاهش انتشار غبار در دست اجرا می باشند.