محمد جوروند عصر امروز یکشنبه در نشست بصیرتی و روشنگری هیئت اندیشه‌ورز و بسیجیان رسانه خوزستان، اظهار کرد: در انتخابات این دوره حساسیت‌های ویژه‌ای در مورد حضور مردم وجود دارد و با توجه به موضع‌گیری دشمنان ایران نسبت به موضوع انتخابات و دعوت به حضور نیافتن مردم باید ما در انتخابات بصیرت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان این کشور که به دنبال تجزیه ایران و از بین بردن انقلاب اسلامی هستند، افزود: حضور ما باید جدی‌تر از هر زمان دیگری باشد؛ همچنین مقام معظم رهبری نیز همواره از همه متنفذان درخواست داشتند که آحاد جامعه را به حضور در انتخابات دعوت کنند ولی در این دوره از عموم اقشار جامعه خواسته‌اند تا دیگران را برای مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه حماسه حضور در انتخابت قصه و جریان مهمی است، تصریح کرد: باید به پیش‌بینی مشارکت از سوی دشمنان بی‌توجه بود و با تلاش هرچه بیشتر هر فرد را حتی اگر یک نفر دیگر را نیز به حضور در انتخابات تشویق کند، ارزش بالایی دارد.

جوروند با اشاره به اینکه هر یک تشویق برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک فرصت است، بیان کرد: این تلاش و تشویق‌ها قطعاً آمار مشارکت مردم را در انتخابات پیش رو افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این بیت شعر که «گر نگهدار من آن است که من می دانم / شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد» تأکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون خون‌های بسیاری پای درخت این انقلاب ریخته شده و به راحتی هم از بین نمی‌رود و این انقلاب از گردنه‌های حساس و بسیاری رد شده و دلیل آن نیز آبیاری درخت انقلاب با خون شهداست.