فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به شهادت سروان علیرضا باغبان‌زاده در جریان برگزاری انتخابات دزفول گفت: نیروی انتظامی در تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا درخشید.

سردار سید محمد صالحی روز دوشنبه در آیین تشییع و خاکسپاری پیکر شهید سروان باغبان‌زاده در گلزار شهدای علی شلگهی دزفول افزود: قول داده بودیم از رای مردم صیانت کنیم و به این قول عمل کردیم.

وی تامین امنیت انتخابات را از وظایف محوله به نیروی انتظامی دانست و گفت: شهید سروان باغبان‌زاده در راه وفاداری به عهد خود تا آخرین قطره خون ایستاد و جان خود را تقدیم میهن اسلامی کرد.

فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه راه شهادت همچنان برای ماموران نیروی انتظامی باز است، اظهارداشت: نیروی انتظامی در عمل به وظایف خود و پاسخگویی در همه عرصه‌ها پیشرو و پیشگام بوده و تقدیم این شهید به میهن اسلامی نیز در همین راستا بوده است.
وی افزود: فراغ شهدا برای والدین و خانواده آنها دشوار است ولی وقتی به این باور می‌رسند که هدف شهید، تامین امنیت و احیای دین اسلام بوده است، آرامش خواهند گرفت.
سردار صالحی با تبریک و تسلیت شهادت سروان باغبان‌زاده افزود: مراسم تشییع شهید باغبان‌زاده، تجدید میثاق با شهدا است.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه سروان باغبان‌زاده در راه بسترسازی برای برگزاری عمل صالح انتخابات شهید شد، گفت: حادثه بالگرد حامل صندوق رای منطقه سخت گذر دزفول حادثه تلخی برای مردم دزفول بود.

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی افزود: شهید باغبان‌زاده با خون پاک خود مهر امضایی پای انتخابات ایران اسلامی زد و سند افتخاری برای نظام و مردم دزفول به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: نظام ما با هزینه زیاد و اعزام بالگرد به مناطق سخت گذر تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا رای تمام آحاد جامعه را اخذ کند چون برای رای تک تک مردم ارزش قائل است.

فرمانده انتظامی خوزستان، رئیس امور ایثارگران ناجا، رئیس پلیس راهور استان خوزستان، امام جمعه و جمعی از مسوولان دزفول در آیین تشییع و خاکسپاری شهید باغبان زاده حضور داشتند.

پیکر مطهر سروان باغبان‌زاده شهید حادثه بالگرد انتخابات دزفول صبح امروز دوشنبه از مقابل آستان متبرک سبزقبا(ع) تا روستای شهید کریمی از توابع بخش چغامیش دزفول تشییع و در گلزار شهدای علی شلگهی به خاک سپرده شد.

آیین وداع با پیکر مطهر شهید سروان باغبان‌زاده نیز شب گذشته(یکشنبه) با حضور فرماندهان و مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

یک فروند بالگرد حامل صندوق اخذ رای مناطق سخت گذر احمد فداله دزفول به همراه چهار نیروی پروازی، پنج نفر عوامل اجرایی انتخابات و یک نفر مامور پلیس راهور دزفول ظهر شنبه ۲۹ اردیبهشت در برگشت به دزفول دچار حادثه شد.

سروان باغبان‌زاده در این حادثه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و ۹ فرد دیگر مصدوم و به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.

شهید باغبان‌زاده متولد ۱۳۶۷ بود و از او ۲ فرزند به یادگار مانده است.

شهرستان دزفول افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.