محمد سبزه زاری اظهار داشت: امیدیه با ثبت دمای ۴۹ درجه، رکوردار گرمترین شهر در کشور در طی ۲۴ ساعت گذشته است که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته این میزان دما امروز و فردا در این شهر و برخی شهرهای جنوبی استان ماندگار خواهد بود.

وی افزود: به دلیل افزایش دمای به بالای ۵۰ درجه در ۴ شهر هویزه، شوش، کرخه و دشت آزادگان امروز سه‌شنبه جهت مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی و همچنین سلامت شهروندان ادارات این ۴ شهر تعطیل اعلام شدند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان تصریح کرد: از بعد از ظهر امروز با شروع جریان متوسط باد در منطقه مرکز، غرب و جنوب غرب استان، شاهد برخواستن گرد و غبار در این مناطق خواهیم بود.

سبزه‌زاری در خصوص کمترین و بیشتر میزان دمای ثبت شده در استان تصریح کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته شهر امیده با دمای ۴۹.۲ درجه و شهرهای دزفول و گتوند با دمای ۲۳.۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بودند.

وی درادامه گفت: در همین مدت بیشترین و کمترین دمای ثبت شده در مرکز استان به ترتیب برابر با ۴۸.۵ درجه و ۳۰.۴ درجه سانتی گراد بوده است که با توجه به ماندگاری این دما در طی امروز و فردا، از اواخر چهارشنبه شاهد اندک کاهش دمای هوا در آن شهر خواهیم بود.