ترکیب اصلاح کننده خاک یکی از مهم‌ترین ترکیباتی است که به عنوان یک منبع غنی سازی خاک‌های کم جان و بی‌حاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد تا آن خاک را مناسب برای کشت انواع گیاهان و محصولات کشاورزی کند. همانطور که می‌دادنید ۶۴ درصد از زمین‌های کشاورزی خوزستان دارای محدودیت‌های شدید جهت کشت و زرع می‌باشد و تنها ۱۸ درصد از منابع خاک خوزستان مستعد کشاورزی هستند و دلیل این امر غنی نبودن خاک این منطقه جهت کشت محصولات کشاورزی است. به طور کل خاک منبع اصلی مواد غذایی مردم به شمار می‌آید و ۹۵ در صد از غذای مردم دنیا را تأمین می‌کند و بر همین اساس امنیت ملی هر کشور بسیار وابسته به امنیت غذایی آن کشور است. 

با این تفاصیل به اهمیت خاک در مناطق مختلف کشورمان پی خواهیم برد در نتیجه وجود زمین‌های بلا استفاده در استان‌هایی نظیر خوزستان به نفع اقتصاد و رفاه کشور نیست. برای حل این مشکل با آب شویی خاک‌های منطقه و اضافه کردن ترکیب اصلاح کننده خاک تا حدی می‌توان خاک‌های بلا استفاده را تبدیل به خاک کشاورزی کرد و از این طریق محصولات غذایی مورد نیاز منطقه را تأمین نمود. انواعی از ترکیب اصلاح کننده خاک توسط شرکت‌های معتبری نظیر سپاهان کشت تولید و تأمین می‌شود که جهت غنی سازی خاک و بهبود کیفیت مشخصات فیزیکی خاک همچون هوادهی، زه‌کشی، نفوذپذیری خاک، ظرفیت نگهداری آب و ساختار آن گزینه‌هایی بسیار مناسب محسوب می‌گردند.

خرید ترکیبات اصلاح کننده خاک سپاهان کشت و کود سپاهان کشت را می‌توانید از طریق وبسایت این شرکت انجام دهید و خریدی آسان و پر سود را تجربه کنید. ترکیب اصلاح کننده خاک از مواد و عناصری تشکیل شده است که به منظور اصلاح و تغییر ساختار ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی خاک کمک می‌کند. بهترین و متداول‌ترین روش یرای استفاده از ترکیب اصلاح کننده خاک، به کار بردن آن در طول دوره رشد گیاه به شکل مایع و به صورت آبیاری است و یا به صورت ترکیب مستقیم آن با خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه برخی از مواد تشکیل دهنده ترکیب اصلاح کننده خاک را که مناسب مناطقی همچون خوزستان است را مورد بررسی قرار خواهیم داد و چند نمونه از انواع ترکیب اصلاح کننده خاک سپاهان کشت را معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

مواد تشکیل دهنده ترکیب اصلاح کننده خاک مناسب مناطق جنوبی

خاک‌های منطقه خوزستان دارای خاک‌های سدیمی است که برای برطرف کردن قلیاییت خاک علاوه بر خاک شویی باید از ترکیب اصلاح کننده خاک نیز استفاده کرد. کلسیمی که در این ترکیبات وجود دارد جایگزین سدیم خاک شده و در نتیجه موجب برطرف شدن مشکل سدیمی خاک می‌گردد. در این ترکیبات گوگرد و گچ نیز به کار گرفته می‌شود که از طریق آبیاری و یا اختلاط با خاک برای رفع مشکلات خاک به آن تزریق می‌گردد. همچنین در ترکیب اصلاح کننده خاک سپاهان کشت از کود حیوانی و کود سبز نیز جهت غنی سازی خاک به کار گرفته شده است.

برای اصلاح خاک‌های آهکی مناطق خشک خوزستان از ترکیب اصلاح کننده خاک مناسب آن منطقه استفاده می‌شود، زیرا خاک‌های آهکی به مقدار قابل توجهی دارای کلسیم و کربنات هستند که به مرور زمان حالت آهکی پیدا کرده و این امر موجب افزایش PH در خاک می‌شود و خاک را اسیدی می‌کند که مناسب کشت و زراعت نیست. در ترکیب اصلاح کننده خاک‌های آهکی موادی استفاده می‌شود که سطح PH خاک را تنظیم کرده و از آهکی شدن خاک جلوگیری می‌کند. از دیگر خاک‌های نامطلوب مناطق خوزستان خاک‌های گچی است که برای اصلاح آن از ترکیب اصلاح کننده خاک گوگردی و کودهای شیمیایی با خاصیت‌های اسیدی جهت رشد گیاه استفاده می‌شود.

کود لوورسون

یکی از گزینه‌هایی که در خرید ترکیبات اصلاح کننده خاک سپاهان کشت می‌تواند وجود داشته باشد ترکیب اصلاح کننده خاک لوورسون است. کود لوورسون یکی از بهترین انواع کود سپاهان کشت است که در کاهش PH خاک‌های سدیمی بسیار مناسب بوده و PH خاک را به مقدار ایده آل آن تغییر می‌دهد همچنین بی‌کربنات های موجود در آب‌های آبیاری را خنثی کرده و در آزادسازی مواد غذایی نظیر کاتیون‌ها دارای کاربرد مؤثری است و آن را در خاک تثبیت می‌کند.

این ترکیب اصلاح کننده خاک بر پایه کمپلکس اوره متصل به اسید سولفوریک اسید است. این کود برای محصولات کشاورزی کاملاً ایمن بوده و در ترکیبات آن از ازت و سولفور استفاده شده است. این ترکیب اصلاح کننده خاک منجر به بهینه شدن مقدار استفاده از کود و آب شده و در نتیجه موجب کاهش هزینه‌ها می‌گردد. از دیگر ویژگی این ترکیب اصلاح کننده خاک این است که کارایی سموم مورد استفاده در کشاورزی را بالا برده و از رسوب املاح جلوگیری می‌کند. این کود رسوب املاح و جلبک‌ها را در سیستم آبیاری شستشو داده و منجر به عمر بیشتر سیستم شبکه آبیاری می‌گردد. این ترکیب اصلاح کننده خاک یک کود مایع محلول در آب بوده و PH آن نزدیک به صفر می‌باشد و کاربردی بسیار آسان، راحت و بی‌خطر دارد.

کود ضد شوری فورنوترینت

یکی دیگر از انواع ترکیب اصلاح کننده خاک مناسب منطقه خوزستان کود ضد شوری فورنوترینت می‌باشد که می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب از خرید ترکیبات اصلاح کننده خاک سپاهان کشت دانست. این نوع از کود سپاهان کشت شامل کلسیم مخلوط شده با لیگنوسولفات، پلی هیدراکسی کربوکسیلیک اسید و گوگرد بوده که برای خاک‌های شور با سدیم بالای منطقه خوزستان بسیار مناسب است.

همانطور که می‌دانید شوری خاک و PH بالای خاک منجر به عدم رشد و افزایش اندام‌های سبز گیاه می‌گردد و ریشه‌زایی در گیاهان را کاهش می‌دهد در نتیجه بازدهی این نوع از خاک‌ها کاهش یافته و آمار بیماری و آفات را در گیاهان این منطقه را بالا می‌برد. همچنین موجب فرسایش شدید خاک شده و نیاز آبی گیاه بالا می‌رود تنها راه از بین بردن این مشکلات استفاده از ترکیب اصلاح کننده خاک حاوی هیومیک اسید و اسید فولویک و مواد ارگانیک است. کود ضد شوری فورنوترینت حاوی تمامی این ترکیبات بوده و استفاده از آن منجر به بازدهی بالای محصولات کشاورزی در مناطق حاوی خاک شور می‌گردد.

خرید ترکیبات اصلاح کننده خاک سپاهان کشت و انواع کود سپاهان کشت به شما این امکان را می‌دهد که سالی پر محصول و پرسودی را تجربه کنید زیرا تمامی انواع ترکیب اصلاح کننده خاک موجود در سپاهان کشت از بهترین، طبیعی ترین و با کیفیت‌ترین مواد های اولیه تولید شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با انواع ترکیب اصلاح کننده خاک می‌توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کرده و ضمن بازدید از تمامی محصولات، از راهنمایی متخصصین کشاورزی این شرکت نیز بهرمند شوید.