جبار حمادی گفت: برداشت انگور از سطح ۴۵هکتار از تاکستان‌های این منطقه تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی برداشت انگور در واحد سطح را ۱۷ تا ۲۰ تن در هکتار بیان کرد و افزود:شهرستان کارون ظرفیت مناسبی برای توسعه کشت انگور دارد.
مدیرجهادکشاورزی کارون افزود: سطح تاکستان‌های این منطقه ۱۱۰هکتار بود که با بروز سیلاب مهیب فروردین ماه ۱۳۹۸ حدود ۷۰هکتار آن که عمدتا” در جوار رودخانه کارون قرار داشتند دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت.
حمادی افزود: تلاش و برنامه ریزی برای احیای تاکستان های منطقه که اشتغال و درآمدخوبی برای باغداران دارد انجام شده ولی باید بهره برداران منطقه نیز برای بازسازی تاکستان های منطقه همراهی و مشارکت کنند.
به گزارش ایرنا سطح تاکستان های خوزستان حدود یک هزار هکتار است و از این سطح سالانه سطح حدود ۱۰هزار تن انگور و غوره تولید می‌شود.
انگور تاکستان های کارون ، شادگان و آبادان از نوع عسکری ، یرشی ، بنگی و انگور تاکستان های ایذه ، باغملک ، دزفول از نوع یاقوتی و پرلایت هستند.
سطح باغ های خوزستان حدود ۶۵هزار هکتار است که حدود ۴۲هزار هکتار آن نخیلات و بقیه باغ‌ها انواع مرکبات ، زیتون ، انگور ، انجیر و انار هستند.
حجم تولیدات زراعی و باغی استان خوزستان ۱۷.۵میلیون تن است که در سال‌های خشکسالی و کم آبی ، تولیدات بخش کشاورزی استان تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

منبع ایرنا