سردار صالحی  امروز شنبه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تسلیت درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا در سانحه واژگونی اتوبوس نقده اظهار کرد: حضور پرشور و حماسی مردم خوزستان و کشور را در حماسه سیاسی انتخابات ۲۸ خرداد گرامی می‌داریم؛ مردم دین خود را ادا کردند و نیروی انتظامی نیز با هماهنگی‌های خوبی که از دی‌ماه سال گذشته برای انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کردند، زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه و فضایی امن و آرامی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی فراهم شد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم پیروز این انتخابات هستند، افزود: در برگزاری انتخابات هیچ مشکل خاص و امنیتی وجود نداشت و در فضای امن و آرام برگزار شد؛ البته یکی از همکاران ما شهید سرگرد باغبان زاده جمعی پلیس راهور شهرستان دزفول بود که در مأموریت سنگین و خطیر جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک همایشی با حضور سران، بزرگان، طوایف، عشایر و افراد متنفذ و چهره‌های علمی برگزار شد؛ نمایندگان مردم در مجلس، فرماندهان نظامی، نماینده ولی‌فقیه و دیگر بزرگان نیز حضور داشتند و در نتیجه مشارکت خوب و پرشور و شعوری را در انتخابات امسال داشتیم.

سردار صالحی در خصوص آمار سه‌ماهه اول امسال در حوزه مواد مخدر خبر داد: در این مدت چهار تُن و ۸۶۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۸ درصدی کشف مواد مخدر در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد افزایش عملیات‌های انتظامی و اطلاعاتی پلیس مواد مخدر محقق شده است، ادامه داد: ۶۹ دستگاه خودرو در این زمینه توقیف و ۱۲ محل خرید و فروش یا استعمال مواد مخدر با هماهنگی مقام قضائی پلمب شد؛ همچنین ۴۶۵ هزار و ۸۱۵ عدد قرص غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد که افزایش یک هزار و ۳۹۸ درصدی را به دنبال داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: در حوزه قاچاق نیز همکاران ما در راستای تحقق شعار سال که تولید، پشتیبانی و مانع زدایی بوده است، اقدامات خوبی را انجام دادند؛ همچنین در سه‌ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش کشفیات قاچاق را با کشف بالغ‌بر دو هزار میلیارد ریال کالای قاچاق داشتیم.

سردار صالحی با اشاره به آمار سرقت‌های مختلف در استان اضافه کرد: در این مدت همچنین ۲۱ باند سرقت مسلحانه، ۹ باند سرقت به عنف، ۱۲۷ باند سرقت‌های عادی شناسایی و دستگیر و اعضا نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به کشف ۸۵ درصد از جرایم خشن استان و کشف ۸۹ درصد سرقت‌های عادی رخ داده است، عنوان کرد: در زمینه سلاح و مهمات نیز در سه‌ماهه نخست امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته توسط همکاران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیز ۱۹ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان با اعلام این خبر که از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۷۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده گفت: نزدیک به ۳۶ هزار تیر فشنگ نیز در این مدت کشف شده و کشف سلاح جنگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۴ درصد افزایش داشته است؛ همچنین ۸۱۶ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

سردار صالحی با اشاره به افزایش ۱۰۶ درصد دستگیری اراذل و اوباش گفت: پنج درصد کاهش وقوع سرقت‌های خشن (سرقت به عنف و سرقت‌های مسلحانه) را نیز در خردادماه سال جاری داشتیم؛ همچنین رؤسای کلانتری موظف شدند تا هر روز از ۶ و ۱۵ دقیقه تا هشت صبح در سطح شهر با یگان‌های امدادی و فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ حضور پیدا می‌کنند که ارتقای احساس امنیت میان شهروندان بیشتر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۱۲ بامداد تا پنج و نیم صبح نیز در مبادی ورودی اهواز و دیگر شهرها یگان‌های امدادی حضور دارند، افزود: در حوزه بازرسی فرماندهی انتظامی خوزستان نیز دفتر نظارت همگانی یا سامانه ۱۹۷ به صورت شبانه‌روزی فعال و پل ارتباطی پلیس با مردم است و به صورت ۲۴ ساعته تماس‌های مردم را دریافت می‌کنند؛ در بحث انتقادات، شکایات، پیشنهادات و درخواست‌ها یا تقدیرها شاهد افزایش هفت درصدی تماس‌ها با مرکز بودیم که به واسطه اقدامات خوبی که صورت گرفته در نهایت ۶۶ درصد کاهش شکایات، هشت درصد افزایش در زمینه پیشنهاد و درخواست از پلیس، در زمینه تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس نیز ۳۱ درصد افزایش تماس‌ها را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه در استان خوزستان فرهنگ عشایری قالب بر سایر مسائل است و ریشه در مسائل فرهنگی دارد، یادآور شد: فرهنگ صلح و سازش باید در استان بیش از گذشته تقویت شود؛ بیش از ۹۰ درصد از تیراندازی صورت گرفته را کشف کردیم.

سردار صالحی با اشاره به کشف یک هزار و ۵۱۲ دستگاه ماینر و معرفی صاحبان آن به دستگاه قضائی خبر داد: قرارگاه مقابله با تیراندازی و قاچاق سلاح و مهمات علاوه بر فرماندهی انتظامی خوزستان در مجموعه قضائی نیز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به رتبه ۱۰ فرماندهی انتظامی خوزستان در مجموعه شاخص‌ها اظهار کرد: راحت‌ترین سرقت‌های انجام شده درب منهول فاضلاب است و در چندین عملیات سارقان این حوزه دستگیر و تعداد کثیری از درهای منهول را نیز کشف کردیم؛ همچنین در یکی از عملیات‌ها ۹۲ در کشف و برای شرکت آبفا فراخوان تحویل این درها صادر شد؛ همچنین دادستانی برای تهیه درهای غیرقابل استفاده و بازیافت پیشنهادی ارائه داد تا قابل فروش در بازار هم نباشد.

گزارش راه بهارستان