رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار خوزستانی معادل ۴.۴ درصد جمعیت این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش راه بهارستان دکتر سیدمحمد علوی بامداد شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تاکنون ۷۲ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال و ۴۵ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال در استان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که آمار قابل قبولی است.

وی افزود: با ورود واکسن کوو برکت به سبد واکسیناسیون کشور و بی‌نیاز شدن از واکسن خارجی، امیدواریم روند واکسیناسیون بدون وقفه و با سرعت بیشتری انجام شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص دوز دوم واکسیناسیون سالمندان گفت: واکسیناسیون گروه های هدف از ۲، سه روز گذشته آغاز شده، اما به دلیل کم بودن واکسن‌ های دریافتی، تنها واکسیناسیون افرادی که نوبت دوز دوم آنها فرا رسیده، انجام می‌ شود.

وی با بیان اینکه افراد، بدون دریافت پیامک به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند افزود: واکسن به گروه جدیدی تزریق نخواهد شد و تنها دوز دوم واکسن گروه های هدف انجام می شود لذا از مردم تقاضا داریم از تجمع در مراکز بهداشتی خودداری کنند.

علوی عنوان کرد: تعداد واکسن به میزان لازم برای تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف وجود دارد و مردم از این بابت نگران نباشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در خوزستان سیر کاهشی موارد بیماری و بستری روزانه بیماران دچار نوسان است گفت: در برخی نقاط استان، موارد ابتلا و بستری کاهشی و در برخی دیگر افزایشی است که باید مراقب بود.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت‌ شده در سامانه ماسک وزارت بهداشت، در ایران نیز موج جدیدی از ابتلا به کرونا در حال شکل‌گیری است و شهرهای زیادتری به وضعیت قرمز تبدیل شده اند که این موضوع هشدار دهنده است.

علوی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان پایدار اما شکننده است گفت: اگرچه در حال حاضر هیچ یک از نقاط خوزستان در وصعیت قرمز قرار ندارد اما نباید تصور کرد که همه چیز تمام شده و عادی انگاری رواج پیدا کند.

در حال حاضر ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبعک کاوش اخبار