مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: فعالیت ماینرها در اهواز فشار زیادی به شبکه برق وارد می‌کند و زمینه‌ساز خاموشی و آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان می‌شود.

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی ماموران نیروی انتظامی و شرکت توزیع برق اهواز، در روزهای اخیر ۴۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در اهواز و مناطق اطراف آن کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این مدت، ۲۴ دستگاه ماینر در روستای غزاویه بزرگ و ۲۰ دستگاه ماینر در مناطق کانتکس و اسلام‌آباد شرقی از توابع شهرستان کارون کشف و ضبط شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: هر دستگاه ماینر ۲.۵ کیلووات ساعت برق، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار، برق مصرف می‌کند و این مساله باعث می‌شود فشار بسیار زیادی بر شبکه تحمیل شود.

کریمی افزود: فعالیت ماینرها و دستگاه‌های رمزازر غیر مجاز، زمینه‌ساز خاموشی و آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان می‌شود و از این رو در تلاش هستیم که از فعالیت این دستگاه‌های غیر مجاز جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: شهروندان اهوازی می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج رمزارز، موضوع را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند. این کار کمک شایانی به ایجاد رفاه و آسایش عمومی خواهد کرد.