عبدالامیر نیرومند گفت : پرورش شتر در خوزستان هم اکنونر سنتی است و بیشتر شترداران به صورت خانوادگی دراین زمینه فعالیت می‌کنند.

وی ارایه تسهیلات ارزان قیمت به فعالان و پرورش دهندگان شتر در خوزستان را به منظور بهبود شرایط پرورش آن را از برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان بیان کرد و گفت:در این زمینه مشکلی وجود ندارد و پرورش دهندگان شتر می‌توانند برای بهره مندی از این تسهیلات به جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نیرومند، تعداد شترهای موجود در خوزستان را ۶ هزار و ۳۷۹ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد شتر پارسال ۱۹۲ تن گوشت و ۱۴۰ تن شیر تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه شوش، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، رامشیر، امیدیه و بهبهان از کانون‌های اصلی پرورش شتر در خوزستان هستند ادامه داد: صادرات فرآورده‌های شتر به خارج از کشور ممنوع است، اما به تازگی مجوز صادرات ابلاغ شده و در صورت رفع موانع، ارزآوری خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

نیرومند، با بیان اینکه عرضه گوشت، شیر و پشم شتر به استان های همجوار مانعی ندارد گفت: با توجه به تشکیل تعاونی شترداران در خوزستان به منظور حمایت از پرورش دهندگان و همچنین اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی و توزیع نهاده دامی، انتظار می‌رود با افزایش تولید ، هویت دار کردن دام ، ایجاد شرایط مناسب، شرایط صادرات فرآورده‌های این دام از استان به خارج بهبود یابد.

به گزارش ایرنا وجود ۶.۲ میلیون واحد دامی ، ۹۰ هزار راس گاومیش ، تولید سالانه ۳۵۵هزار تن شیر ، ۴۴هزار تن گوشت قرمز ، فعالیت ۸۱۹ واحد مرغداری و تولید ۱۳۱ هزار تن آبزیان و صید دریایی  از قابلیت‌های زیربخش کشاورزی خوزستان است.