رحمان خندانی اظهار داشت: با توجه به اتمام عملیات لایروبی و نی زدایی رودخانه کارون در مقطع شهرستان خرمشهر، دستگاه لایروب کاترساکشن ۱۲۰۰ به محل ایستگاه پمپاژ مارد آبادان منتقل شد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و کاهش دبی رودخانه کارون در محدوده ایستگاه پمپاژ مارد آبادان که باعث  بروز مشکلات فراوان در جهت تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه گردیده است و با توجه به دستور و تاکید مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در جهت تسریع در رفع این مشکل، عملیات جابجایی و انتقال دستگاه لایروب کاترساکشن ۱۲۰۰ انجام شد.

خندانی با بیان اینکه عملیات جابجایی و انتقال دستگاه لایروب با مشکلات و موانع بسیار انجام می شود افزود: پس از هماهنگی های لازم با شرکت کشتی سازی اروندان جهت پاکسازی و رهاسازی مسیر گذر دستگاه لایروب در محدوده ی شهری و جمع آوری پل شناور در محدوده ی روستای منیخ، این عملیات آغاز گردید.

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا اذعان داشت: این عملیات توسط تجهیزات و ماشین آلات دریایی اعم از یدک کش های مخصوص انجام گرفته است و در حال حاضر دستگاه لایروب کاترساکشن ۱۲۰۰ در محل ایستگاه پمپاژ مارد آبادان مستقر است و پس از انجام مراحل سرویس های دوره ای و آماده سازی کامل، عملیات لایروبی و نی زدایی ایستگاه پمپاژ مارد آبادان آغاز می گردد.

شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان