فرامرز شادفر روز دوشنبه  بیان کرد: در سه ماه نخست امسال تولید برق خوزستان ۱۰ هزار و ۵۳۸ گیگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۴.۴ درصدی را نشان می­‌دهد.

وی افزود: از این میزان برق تولیدی در خوزستان، ۳۲.۵ درصد توسط نیروگاه‌های برقابی، ۶۶ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از ۶ هزار و ۹۴۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان، ۴۲ درصد توسط بخش دولتی  (نیروگاه های رامین و ماهشهر) و ۵۸ درصد به وسیله نیروگاه های بخش خصوصی ” زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر ” تولید شده و به طور متوسط این نیروگاه ها در هر روز ۷۵ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

شادفر ادامه داد: انرژی مصرفی در سه ماه نخست امسال برابر با ۱۱ هزار و ۳۰۳ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۱۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه پارسال است ؛ پیک خرداد نیز هفت هزار و ۸۴۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار قبل ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی، به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، مدیریت مصرف برق و جابه جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف ساعت ” ۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۲” به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار ظرفیت منصوبه بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) نیز ۱۳۹ مگاوات است.