مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و همچنین تمامی روستا‌های دارای کدبالای ۱۰ خانوار استان از مزایای برق برخوردار هستند و قصد داریم تمامی عشایر کوچرو را هم از نعمت برق بهره‌مند سازیم.

علی خدری با اشاره به اختصاص یک هزارو ۶۰ سهمیه مولد برق خورشیدی قابل حمل به عشایر استان افزود: در فاز اول ۳۶۰ سامانه به شرکت توزیع برق خوزستان تحویل شده که بر حسب جدول و با هماهنگی اداره کل امور عشایر خوزستان، بخشی از آن تحویل و بخشی در حال توزیع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان این که اعتبار این تعداد سامانه ۱۰۶ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات عوارض برق مصرفی تامین شده گفت: این سامانه‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارند که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد

خدری در خصوص پرداخت هزینه سامانه‌ها گفت: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط این شرکت تأمین می‌شود.

 

سامانه‌های پنل خورشیدی می‌توانند انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل کنند که برای مصرف‌های تجاری و مسکونی قابل استفاده باشد، سامانه‌های فتوولتائیک معمولاً شامل یک پنل و ماژول‌های صفحات خورشیدی، اینورتر، و گاهی اوقات یک باتری یا ردیاب خورشیدی و سیم‌کشی اتصالات نیز می‌باشند.