منصور همدان نژاد مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا: نابودی ۱۰ هزار تن شکر موجود در ساقه‌های نیشکر را از پیامد‌های منفی اختصاص ندادن آب و کاهش سهمیه عنوان کرد و گفت: اگر در رهاسازی آب تجدید نظر نشود، ۵۰ تن در هر هکتار و معادل ۵۰ هزار تن شکر از بین خواهد رفت، به عبارتی دیگر ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه و درآمد از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون این شرکت در سرازیری سقوط قرار گرفته و دقایق و ساعت‌ها برای نجات شرکت و محصول نیشکر سرنوشت ساز است، افزود: در این شرایط با تعداد زیادی از مسئولان استان خوزستان دیدار کردم تا بتوانم رضایت آن‌ها را برای تامین آب و برداشتن موانع جلب کنم، این در حالی است که آب به مدت ۳ روز تامین شد، ولی مجدد مسیر آب مسدود گردید و هم اکنون اراضی خشک شده اند.

همدان نژاد آب را گنجینه‌ای برای اشتغال و درآمدزایی در خوزستان توصیف کرد و بیان داشت: هم اکنون ۲ هزار نفر در کشت و صنعت نیشکر دهخدا مشغول به کار هستند، به عبارتی دیگر به ازای هر ۵۰۰ هکتار یک نفر کار می‌کنند و هر متر مکعب آب از مزارع دریغ شود، سبب اُفت روزانه محصول خواهد شد.

این مقام مسئول میزان حقوق ماهیانه پرداختی به کارکنان را ضمن اینکه ۲۳ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: کاهش سهمیه آب از ۱۲ خرداد تاکنون، ۱۱۵ میلیارد تومان خسارت به مجموعه وارد کرده است و در صورتیکه این روند ادامه پیدا کند، تا پایان تابستان ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان بر شرکت تحمیل خواهد شد.

شرکت توسعه نیشکر دهخدا در سال ۱۳۹۹ با تولید ۱۰۸ هزار تن شکر با میانگین رقمی بی سابقه معادل ۱۳.۲ تن در هر هکتار با ۸ هزار تن بیشتر از ظرفیت اسمی به عنوان بزرگترین تولیدکننده شکر در ایران معرفی شد، این در حالی است که کارخانه برای تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن شکر احداث شده، ولی ۱۰۷ هزار و ۴۸۴ تن محصول تولید شده است.