مجتبی یوسفی شامگاه پنجشنبه (۱۰ تیرماه)اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کمبود آب بسیاری از ظرفیت های کشاورزی و دامپروری خوزستان از بین رفته که لازم است برای رفع این مشکل، تدابیری جدی با قابلیت عملیاتی شدن اتخاذ شود.

وی افزود: مهم ترین راه تامین معیشت مردم در روستاها از طریق کشاورزی و دامپروری به دست می آید و با توجه به مسائل مختلفی که در حوزه آب وجود دارد، مشکلات بسیاری را به کشاورزان و دامپروران کشور به ویژه استان خوزستان وارد و شرایط را برای روستاییان سخت کرده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هفته گذشته به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادم و ضمن پیگیری مشکلات کمبود آب کشاورزان و دامپروران استان و حوزه انتخابیه، در سطح استان، این موضوع را نیز در سطح ملی و وزارتخانه ها پیگیری و دنبال خواهم کرد.

یوسفی با ابراز تاسف از خشک شدن تالاب بین المللی هورالعظیم، تاکید کرد: برای احیای تالاب هورالعظیم لازم است تمامی مسئولان وزارت خانه هایی که در سال های گذشته موجب خسارت به این تالاب شده اند، همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خشک شدن تالاب موجب مرگ ماهیان و از بین رفتن ظرفیت زیست محیطی تالاب شده است، عنوان کرد: دولت به جای نگاه بخشی، که باعث بوجود آمدن کانون های گرد غبار و پدیده خشک شدن تالاب ها همانند دریاچه ارومیه می شود، به فکر راهکاری و برنامه ریزی برای رفع آن باشد، تا خوزستان دوباره درگیر مسائل ریزگردها نشود، وگرنه هزاران میلیارد تومان هزینه شود بازهم بی تاثیر خواهد بود.

نماینده اهواز در ادامه اظهار کرد: اگر امروز برای کشاورزان و دامداران فکری نشود ۲ ماه آینده تجربه تلخ مرغ برای پروتئین پیش خواهد آمد و کمبود و گرانی آن بازهم به ضرر مردم و اقشار ضعیف خواهد شد

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین به بازشماری آراء انتخابات اشاره کرد و گفت: ضمن تشکر از بررسی اعتراض نامزدها با توجه به لزوم شفاف سازی قبل از بازشماری آراء انتخابات شورای شهر اهواز به هیات اجرایی توصیه و درخواست کردیم که این موضوع با حضور اصحاب رسانه و نامزدها معترض، انجام شود که متاسفانه محقق نشد.

وی با تاکید بر اینکه شمارش مجدد آراء باید به صورت شفاف انجام شود، افزود: شمارش آرا یکی از مراحل بسیار حساس در روند انتخابات است، برهمین اساس تاکید داشتیم به منظور شفاف سازی و جلب اعتماد عمومی، با نظارت رسانه ها و نامزدها بحث بازشماری انجام شود.

یوسفی در پایان یادآور شد: علیرغم اینکه به دلیل تشکیل جلسات صحن علنی مجلس در تهران بودم، تلفنی این موضوع را پیگیری کردم و مجددا به مسئولین فرمانداری، بر حضور نمایندگان نامزدها جهت شفاف سازی از روند کار، تاکیدکردم.