نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع فعالان سیاسی و اجتماعی در اهوازگفت: متاسفانه رودخانه کرخه تبدیل به آب باریکه‌ای پر از لجن شده که حتی احشام هم نمی‌توانند از آن استفاده کنند همچنین ماهی‌ها از بین رفته‌اند و حیات هورالعظیم و هورالهویزه به شدت در خطر است.

آیت الله محسن حیدری با اشاره به بهره‌برداری از ۳۴ سد در مسیر رودخانه کرخه در استان‌های مختلف گفت: خواسته ما برق‌آبی کردن این سد‌ها برای دستیابی به انرژی پاک است، تا آب به سمت خوزستان جاری باشد نه اینکه به مصرف کشاورزی برسد.

وی با بیان اینکه مطالبات حداقلی در استان خوزستان تبدیل به اولویت شده‌اند افزود: مطالبه اصلی ما جبران عقب ماندگی‌های گذشته خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها بوده که ناشی از جنگ تحمیلی، سوءمدیریت استانی و بی‌توجهی است.

آیت الله حیدری گفت: با تخصیص درصدی از درآمد نفت به میزان پنج تا هفت درصد در بازه زمانی ویژه هشت تا ۱۰ سال می‌توان عقب افتادگی‌ها را در خوزستان جبران کرد و پس از آن می‌توات مانند دیگر استان‌ها با خوزستان برخورد کرد.

وی افزود: خوزستان می‌تواند با اجرای ایده رهبری مبنی بر احیای ۲ میلیون هکتار از اراضی، ۵۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کند، اما مجریان نگاه بخشی و جزیره‌ای داشته و طرح را به ۵۵۰ هزار هکتار کاهش دادند همچنین بعد از ۲۵ سال کمتر از نیمی از طرح اجرا شده و وزارت نیرو از تخصیص آب فاز دوم طرح سر باز می‌زند.