سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: به دلیل وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در اکثر شهرهای خوزستان و حتی ثبت دمای ۵۲ درجه در برخی شهرها در روز جمعه، رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.

کیومرث زمانی اظهار کرد: با وجود اینکه روز جمعه (۱۱ تیرماه) یک روز تعطیل بود اما به دلیل وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در اکثر شهرهای خوزستان و حتی ثبت دمای ۵۲ درجه در برخی شهرها، رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.

وی افزود: در روز جمعه مصرف برق استان خوزستان به ۸ هزار و ۱۴۱ مگاوات رسید که حدود ۲۰۰ مگاوات بیشتر از رکورد قبلی بوده است.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: در این روز در اکثر مناطق با سوختن ترانس‌ها مواجه شدیم. اغلب تجهیزات ما تحت فشار سنگین مصرف بالای برق و تابش خورشید قرار دارند و دچار سانحه می‌شوند.

وی افزود: مردم تا حدی در مصرف برق رعایت کرده‌اند اما به دلیل افزایش دما، مصارف خانگی افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که رکورد مصرف برق در یک روز تعطیلی ادارات که حتی بسیاری از صنایع کوچک تعطیل بودند، شکسته شد.

زمانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: انتظار می‌رود مردم نسبت به مدیریت بار به ویژه بار سرمایشی اهتمام جدی بورزند. در این شرایط، در روز شنبه تا حدی خاموشی‌ها جزئی بود.

انتهای پیام