دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که  (۱۲ تیرماه) در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها توسط وزارت بهداشت، شهرهای اندیمشک و امیدیه در وضعیت قرمز قرار دارند. بهبهان نیز از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ شهر اهواز، آبادان، شوش، ایذه، ماهشهر، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان، مسجدسلیمان و بهبهان در وضعیت نارنجی و ۱۳ شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است. هفته گذشته همه واکسن‌هایی که به دست‌مان رسید، برای تزریق نوبت دوم به گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال اختصاص یافت. امیدواریم این هفته واکسن به دست ما برسد تا واکسیناسیون افراد ۶۰ سال و بالای ۶۵ سال را انجام دهیم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: تاکنون موردی از کرونای دلتا در خوزستان گزارش نشده است اما با توجه به قرمز شدن شهرهای استان‌های همجوار، هم‌استانی‌ها باید از سفر به این مناطق پرهیز کنند.

وی با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهر پل‌دختر لرستان و شهرهایی از استان‌های مجاور مناطق شرقی خوزستان افزود: با توجه به نزدیکی شهر پل‌دختر به خوزستان، مردم اندیمشک تردد زیادی با این شهر دارند. در بوشهر نیز شهرهای دیلم و گناوه درگیر هستند که بهبهان تحت تاثیر این شهرها قرار گرفته است. گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قرمز است که باید به این موارد توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در پی قرمز شدن هرمزگان، خوزستان اولین استانی بود که پیشنهاد ممنوعیت سفر به کیش یا انجام تست PCR از مسافران را داد.

وی افزود: با همکاری فرودگاه‌های خوزستان، پروازها متوقف شده است و با مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، حدود سه هفته است که سفر از خوزستان به کیش ممنوع است.