رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان در راستای ایجاد امنیت و سلامت غذایی مردم با متخلفان حوزه دامپزشکی به صورت جدی و قاطعانه برخورد می کند.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان گفت: برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضایی خوزستان با متخلفان حوزه دامپزشکی از ضروریات تأمین سلامت، امنیت غذایی و بهداشت عمومی است و در این زمینه هیچ مسامحه و مماشاتی نمی شود.
وی ادامه داد: کنترل بهداشت عمومی از طرف سازمان های مرتبط خصوصاً اداره دامپزشکی از حساسیت خاصی برخوردار است و با توجه به ارتباط مستقیم فعالیت ها و خدمات اداره کل دامپزشکی استان با سلامت و بهداشت مردم ضرورت دارد انجام نظارت های مستمر و مداوم و حتی لحظه ایی در اولویت های این سازمان قرار بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به ضرورت اجرای سریع و قاطع قانون در زمینه برخورد با تخلفات بهداشتی، اظهار داشت: قطعا تامین سلامت و بهداشت جامعه از اولویت های مهم کاری دستگاه قضایی است که چرا با اعمال قانون و مجازات شایسته می توان به تضمین تامین سلامت مردم در حوزه خطیر و حساس بهداشت اقدام نمود.
وی تصریح کرد: بهداشت و سلامت جامعه و تأمین غذای سالم موضوعات ساده‌ای نیست که عده ای سودجو و منفعت طلب بخواهند از این حوزه سوء استفاده کنند چرا که این مسئله می‌تواند امنیت اجتماعی را به مخاطره اندازد؛ لذا دامپزشکی باید با تمام توان تلاش خود را بکار گیرد و اطمینان داشته باشد که در این مسیر، دستگاه قضایی از آن ها حمایت می کند.
در این دیدار مصطفی کنار کوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان از همکاری مجموعه دادگستری استان در رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی که عامل بسیار مهمی در بازدارندگی جرائمی از قبیل عرضه و کشتار غیرمجاز دام، تهدید علیه بهداشت عمومی است، تقدیر و تشکر کرد.