دبیرکل انجمن فرهنگ سازی توسعه اقتصاد مقاومتی کشور گفت: اقتصادمقاومتی یک اقتصاد پویا، زنده و مردم نهاد است.

علی عباسی لرکی افزود:انجمن فرهنگسازی توسعه اقتصاد مقاومتی برای پیشبرد سیاست‌های ٢٤گانه اقتصاد مقاومتی، ابلاغیه سال٩٢ توسط مقام معظم رهبری در اقتصاد کشور تشکیل شده است.

وی گفت: ما در طول چهارسال ٣٠کارگروه تخصصی بعنوان راهبرد در سطح کشور با حضور نخبگان صنایع مختلف در کشور تشکیل داده ایم.

عباسی لرکی افزود: از جمله فعالیت‌های این انجمن پایش و جستجوی نقاط ضعف و قوت اقتصاد کشور در گام دوم انقلاب اسلامی و ارائه راهکار‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی گفت: همچنین ایجاد چگونگی شبکه تامین توزیع کالا در سطح کشور، نحوه حمایت از تولید و رفع موانع تولید، شناخت بازار‌های هدف و نحوه ورود به آن، آسیب شناسی سیستم بانکی در بخش‌های تولید و رفع آن، ایجاد چرخه سالم تجارت، ریشه یابی بروز فساد و ریشه کنی آن، شناخت و جلوگیری از خسارت به تولید از دیگر اهداف این انجمن است.

عباسی لرکی از دیگر اهداف کاری این انجمن را شامل بررسی خصوصی سازی سالم، ایجاد رویه‌های روشن و شفاف بمنظور شکوفایی اقتصاد، طرح‌های تشویقی برای تولیدکنندگان، تاثیر فضای مجازی و ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات جهت فعالیت فعالان اقتصادی، اصل ٤٤ و چگونگی پیاده سازی آن در اقتصاد کشور دانست.

وی افزود: این اهداف بررسی، تدوین و آماده برای ابلاغ به سازمان‌ها ادارات و کارگروه‌های اقتصادی کشور هستند.

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی توسعه اقتصاد مقاومتی کشور بااشاره به اینکه خوزستان یکی از استان‌های مهم در صنعت کشور است گفت: همایش‌های متعددی در زمینه ظرفیت خوزستان با حضور نخبگان صنعت کشور برگزار شده است.

عباسی لرکی گفت: ما اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فقط در حوزه نفت و گاز و انرژی در جای جای استان اجرا کنیم شاهد کاهش نرخ بیکاری، پویایی صنعت و انعکاس آن به سراسر کشور خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های غیرنفتی نیز ظرفیت صنایع در خوزستان قابل ملاحظه است گفت: با توزیع و تحقق گفتمان عدالت اجتماعی در استان با وجود صنایع معادن و ذخایر بی نظیر میتوان با اتکا به سیاست‌های اقتصادمقاومتی گام‌های بلندی برداشت.

وی اعلام کرد: اولین همایش استانی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کشور تابستان ١٤٠٠ در خوزستان برگزار خواهد شد.