معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در استان خوزستان ۷۰۲ روستا دارای تنش آبی داریم که مشکل ۲۲۰ روستا برطرف شده است.

افشین محمدی با حضور در برنامه موج مثبت صدا و سیمای مرکز خوزستان با موضوع آخرین وضعیت آب در خوزستان اظهار داشت: در سال ۹۹ با تصویب هیئت دولت شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و اهواز ادغام و یکپارچه‌سازی نیز انجام شد و مهمترین هدف این ادغام و چابک سازی و ارائه خدمات مطلوب به عزیزان در روستاهای استان بوده است.

وی افزود: چند روز بعد از یکپارچه سازی موضوع غیزانیه و مشکلات این بخش با فرایند ادغام در دستور کار آبفای خوزستان قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل مشکل بیش از ۸۵ روستای این بخش برطرف شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: با همکاری بسیج سازندگی امیدوارم در بازه زمانی ۲ تا ۳ ماه آینده مطالبه بحق مردم شریف غیزانیه از آبفای خوزستان برآورده و مشکل این بخش به صورت کامل برطرف گردد.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد مشکلات آبی در شرکت آب و فاضلاب مربوط به حوزه روستایی بوده و ۲ هزار و ۷۴۱ روستا تحت پوشش آبفای خوزستان است ولی در مجموع حدود ۴ هزار روستا در خوزستان وجود دارد که در حال ایجاد زیرساخت و بسترهای مناسب برای ارائه خدمات به سایر روستاهای استان هستیم.

محمدی با اشاره به روستاهای دارای تنش آبی در خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان ۷۰۲ روستا دارای تنش آبی داریم که ۲۲۰ روستا مشکل تنش آبی آن برطرف شده است. ما در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و فرعی در سطح روستاهای استان اجرا که بیش از متوسط کشوری است، این امر نشان دهنده عزم جدی آبفا برای برطرف کردن مشکلات تنش آبی در روستاهای استان است.

به نوشته پاون، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به تلاش ۲۴ ساعته پرسنل شرکت آبفای خوزستان گفت: پرسنل پرتلاش شرکت آب و فاضلاب خوزستان با ارائه خدمات شبانه روزی ۲۴ ساعته در کنار مردم هستند و تمام دغدغه آنها حل مشکلات روستاها با استفاده از پتانسیل داخلی شرکت است.

محمدی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا افزود: ما در بحث پروژه‌های روستایی هر ماه افتتاح خواهیم داشت تا مردم عزیز در روستاها از خدمات مطلوب بهره‌مند شوند. باید یادآوری کنم مطالعات اکثر روستاها انجام شده است و در صورت تأمین منابع مالی پروژه‌های متعددی را اجرا خواهیم کرد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: بعد از سفر دکتر قالیباف رئیس مجلس و همکاری استانداری خوزستان و آبفای کشور مقرر شد مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان برای ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی تأمین شود که در صورت تأمین اعتبارات و پرداخت آن می‌توانیم گام‌های مثبتی در ارائه خدمات مطلوب به هم‌استانی‌های عزیز برداریم.

محمدی در پاسخ به سوال شهروندی از مسجدسلیمان تصریح کرد: یکی از مناطق دارای تنش شهرستان مسجدسلیمان است که از ۴۰۰ کیلومتر شبکه موجود ۳۰۰ کیلومتر آن اصلاح و منطقه کلگه از جمله مناطقی است که شبکه آن اصلاح شده است و با وارد مدار شدن شبکه جدید مشکل این منطقه حل خواهد شد.