سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان دیروز در جمع مسئولین دشت آزادگان و شرکت آبفا خوزستان، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی نیاز به آموزش و تامین منابع داریم و نیاز است  متولیان امر در این زمینه مساعدت کنند .

 

وی با بیان اینکه برای مقابله با خشکسالی باید برنامه داشته باشیم، افزود: بخش عمده این کار به متولیان آب در استان برمی گردد که مدیریت سدها و رودخانه ها را بر عهده دارند.

 

فرمانده سپاه  استان خوزستان با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند این مشکلات را موجب ناامیدی مردم از نظام کنند، عنوان کرد: مردم دشت آزادگان مستحق خدمت هستند و همیشه وفادار انقلاب اسلامی بوده اند چنانکه مشارکت بسیار خوب مردم این منطقه در انتخابات موید این مساله است.

 

وی عنوان کرد: دو ماه کار مداوم برای مقابله با تنش آبی با ۳ اولویت تامین آب شرب ، آب کشاورزی و حق‌آبه زیست محیطی نیاز است؛ آب اگر کم است باید مدیریت کنید تا به هر ۳ موضوع رسیدگی شود.

 

سردار شاهوارپور بیان کرد: روستاها فقط مشکل آب شرب ندارند باید برای آب احشام هم برنامه ریزی کرد اصلا بهانه حضور مردم در روستاها همین پرورش دام و کشاورزی است؛ اگر آب نباشد که زندگی آن ها نابود می شود.

 

وی با اعلام آمادگی سپاه برای همکاری در تامین نیروی انسانی،  تانکر و سایر موارد، گفت: نقاطی که نیاز به کمک هست مسئولین امر به ما اعلام کنند تا برای رفع مشکلات کمک کنیم.