اداره کل هواشناسی استان خوزستان، با پیش بینی استقرار توده هوای گرم بر آسمان استان، هشدار سطح قرمز صادر کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، شرایط جوی مورد انتظار در آسمان برخی از مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان ، از روز پنجشنبه ۱۷ تیر ماه تا پایان دوشنبه ۲۱ تیرماه، استقرار توده هوای گرم خواهد بود.

بر همین اساس ، این اداره کل با صدور هشدار سطح قرمز، وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر را در مناطق گفته شده پیش بینی کرد.

در پی این مخاطره، گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی مورد انتظار است.

صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از تردد‌های غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، پرهیز از فرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعت‌های گرم روز و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از جمله توصیه‌های ارائه شده اداره کل هواشناسی استان پس از اعلام هشدار سطح قرمز بوده است.

همچنین با اعلام پیش‌بینی هوای خطرناک و احتمال اختلال قابل توجه در سفر‌های زمینی و هوایی، تامین انرژی، خسارت گسترده به دارایی و زیرساخت‌ها و رو به رو شدن با تهدید جانی بر انجام اقداماتی همچون خودداری از سفر، دوری از مناطق پرخطر پیروی از توصیه‌های نیرو‌های امدادی و مقام‌های محلی تاکید شده است.

در پایان هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان خوزستان آمده است: مسئولان باید تمهیدات لازم را به منظور جلوگیری از خسارت انجام دهند و اقداماتی از جمله مدیریت سد‌ها، لایروبی رودخانه‌ها و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی و تمهیدات راهداری را به کار گیرند.