معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کار توزیع ۱۰هزار تن جو با قیمت مصوب بین دامداران استان با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام به منظور سرپا نگه داشتن صنعت دامپروری خوزستان در شرایط سخت خشکسالی آغاز شد.

 عبدالامیر نیرومند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در این راستا همچنین توزیع بیش‌از۶ هزار تن ذرت دانه‌ای و سه هزار تن کنجاله سویا از بندر امام خمینی توسط اتحادیه دامداران استان شروع شده است.
وی به دریافت سهمیه ویژه نهاده دامی به منظور تولید بیش از ۲۰ هزار تن خوراک آماده دام ( کنسانتره دامی) با استفاده از توان کارخانه‌های خوراک دام استان اشاره کرد و اظهار داشت:به منظور بهره‌برداری و استفاده از سرشاخه های سبز نیشکر تولیدی و پیت و باگاس موجود ، با همه کشت و صنعت های نیشکر فعال در استان هماهنگی لازم به عمل آمده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه افزود: هماهنگی های لازم با  انجمن کارخانه‌های آرد استان به منظور از سرگیری توزیع سبوس گندم بین دامداران با همان قیمت مصوب قبلی از هفته آینده صورت گرفته است.
نیرومند به پیگیری تامین آب بهداشتی دامی به منظور کاهش تنش آبی دامداران نیز اشاره و بیان کرد: بدین منظور با سازمان برنامه و بودجه استان و مدیریت بحران استانداری برای تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه به شرکت آب و فاضلاب استان به منظور توزیع آب روستایی و دامی با تانکرهماهنگی صورت گرفت وبرای ایجاد استخرهای شنای گاومیش در حاشیه و کف بستر رودخانه کرخه پیگیری های لازم انجام شده است.
وی افزود:همه این فعالیت ها و اقدام های انجام شده با تشکیل کارگروه استانی مدیریت بحران بخش کشاورزی با حضور همه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه بخش کشاورزی و همچنین تشکیل کارگروه های شهرستانهای مدیریت بحران بخش کشاورزی ، با جدیت در حال پیگیری است.
بحران خشکسالی بی سابقه و پیامدهای آن بر بخش دام استان نیز سایه افکنده به طوری که بسیاری از گاومیش‌داران غرب خوزستان برای آبتنی دام خود در رودخانه کم رمق کرخه با مشکلات زیادی رو به رو شده و چند مورد از تلف شدن دام گاومیش در منطقه نیز گزارش شده است.

این درحالی است که در ماه‌های آینده که دمای هوا افزایش می‌یابد مشکلات مربوط به تامین آب دامداران سخت‌تر می‌شود.
استان خوزستان ۶.۲میلیون واحد دامی به ارزش بیش از ۱۵۰هزار میلیارد ریال دارد و از این حیث در رتبه پنجم کشوری ابستاده است.