دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مسجدسلیمان هشدار داد: در صورتی که نقایص کشتارگاه این شهرستان تا یک ماه آینده برطرف نشود، دستور قضایی برای پلمپ این واحد صادر می‌شود.
رحمان بن سعید در گفتگو با روابط عمومی دادگستری خوزستان، اظهار کرد: در جلسه حقوق عامه این شهرستان که با حضور شهردار و رئیس اداره دامپزشکی برگزار شد، تذکرات لازم در خصوص توقف کشتار سنتی و رفع نقص در کشتارگاه داده شد.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در خصوص حفظ حقوق عامه از قصور هیچ نهاد دولتی یا خصوصی نمی‌گذرد و با افرادی که بهداشت عمومی مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.
بن سعید گفت: در همین راستا این دادسرا با صدور تذکرات و اخطارهای لازم به شخص یا دستگاه ‌های متخلف، با هرگونه ترک فعل مدیران که موجب آسیب به حقوق شهروندان شود، برخورد می‌کند.
می تواند الگوی مناسبی برای کانون توجه قراردادن آن از سوی دیگر مدیران شهری ارزیابی گردد.
وی با بیان این که با صدور دستورالعمل قوه قضاییه درخصوص نظارت و پیگیری حقوق عامه در سال ۱۳۹۷ نقش دستگاه قضایی در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال اهمیت ویژه ای یافته است، بیان داشت: این دادسرا طی ماه‌های اخیر بازدیدهای میدانی متعددی را صورت داده و دستورات لازم برای رفع مشکلات موجود را صادر کرده است.
بن سعید گفت: بررسی کانال های روباز در برخی محلات و معابر، ساخت و سازهای غیرمجاز، ایجاد سد معبر فروشندگان، جمع آوری و پاکسازی پسماند شهری، ایجاد روشنایی معابر و مواردی از این قبیل طی ماههای گذشته در دستور کار این ستاد قرار گرفت که با دستور به ادارات و واحدهای متبوع در راستای رفع آن ها اقداماتی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در مسیل رودخانه فصلی این شهرستان، پرونده کیفری تشکیل و متهمان به دادسرا احضار شدند.