معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان، بر ضرورت شناسایی املاک دولتی در استان تاکید کرد و گفت: برخی ادارات دولتی از اموال و املاک ثبتی و غیر ثبتی خود لیست جامعی ندارند و همین امر موجب بروز جرائمی مانند زمین خواری در استان می شود. حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی در جلسه پیشگیری از رشد و گسترش بافت ناکارآمد شهری، اظهار کرد: به زودی کمیته پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و دولتی با عضویت ادارات و نهادهای ذی ربط تشکیل می شود تا به این مسئله به صورت جدی عمل کند.
وی تصریح کرد: روند قضایی و اداری باطل کردن یک سند اشتباه و برگرداندن حق به صاحب حق ممکن است سال ها به طول بینجامد و بهتر آن است که امور اراضی هر سازمان از ابتدا به صورت منظم مدیریت شود تا شاهد سوء استفاده برخی افراد سودجو در این زمینه نباشیم.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد:
وی افزود: هدف این کمیته پیشگیری از وقوع زمین خواری و تضییع حقوق بیت المال است و شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال در صورت تشکیل پرونده، به این موارد رسیدگی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی همچنین در خصوص تسریع در تکمیل کمربند سبز اهواز، گفت: شهرداری اهواز تا یک ماه آینده باید طرح جامع خود را ارائه کند.
وی در ادامه بر بهبود وضعیت حاشیه نشینی در استان و روستاهای حریم شهرستان و شناسایی اولویت ها در این خصوص تاکید کرد.
مدیر دادگستری کل استان خوزستان