مهرداد فارسی  اظهار داشت : در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی تعداد تعداد ۱۰ دستگاه ماینر مدل ام تری در خیابان ۲۰ متری شهرداری اهواز کشف و جمع آوری شد .

به گزارش راه بهارستان وی ادامه داد : همچنین تعداد تعداد ۱۱ عدد دستگاه ماینر مدل M۳ و  ۲دستگاه ماینر مدل  S۹  در شهرستان حمیدیه کشف و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود : در یک عملیات ماموران انتظامی با همکاری نیروهای این شرکت ۳۰ عدد ماینر به کشف و سه فقره کابل غیر مجاز نیز قطع وجمع آوری شد.

فارسی مدان خاطر نشان کرد :  طی یک عملیات موفق و شناسایی دقیق محل توسط عوامل کلانتری ۱۹ با همکاری نیروهای برق منطقه ۶ اهواز ، تعداد ۱۲ دستگاه ماینر کشف و برق غیرمجاز محل قطع شد.

وی تصریح کرد : هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلووات ساعت یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می کند.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌ های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

تاکنون حدود ۲ هزارو ۹۷۰ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.

منبع ایرنا